Sjøstein Startet 30.Juni Del på Facebook Startet 30.Juni Fikk en lekkasje fra overtrykksventilen på berederen min og har mobilisert alle tommeltotter for å fikse det. Har kjøpt ny ventil som passer og gikk løs på problemet med verktøy, gjengetape og freidig mot. Etter en økt med mye banning, såre knoker og ømme knær fikk jeg både demontert og montert greiene. Men tett ble det ikke. Er lekkasje mellom bereder og overtrykksventil (plast og metall) og litt mellom ventil og neste rør (metall-metall). Har lest meg til at det kan være lurt å bruke hamp og gjengepasta og tenkte jeg skulle forsøke det. Eventuelt litt lock-tite også kanskje? Så jeg spør klokere hoder enn mitt om dette kan være en fornuftig løsning? Og så lurer jeg på hva jeg kan bruke for å skru skikkelig til. Kan jeg ta i litt med en rørleggertang uten å risikere for mye ødeleggelse? Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 30.Juni Del på Facebook Svart 30.Juni Loctite 577 er jo en vinner, i min verden iallefall. Må få tørke/herde skikkelig da. Har med hell brukt hamp som fylling om det har vært god klaring. Ellers skal man sikkert klare å få 4-5bar vanntrykk tett med kun hamp og unipak-pasta også. Bare husk å surr hamp riktig vei (samme vei som man skrur til). Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 30.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni Supert, takk for bra svar! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Juni Del på Facebook Svart 30.Juni Sjøstein skrev for 9 timer siden: Eventuelt litt lock-tite også kanskje? Om du har en blanding av plast og metalldeler ville jeg brukt denne fra BT Art.nr. 36-41 , den er veldig universell. du kan godt kombinere med stry, men ikke overdriv. Stry vil være nyttig om du har litt romslige gjenger... Ikke dra hardt til da bare ender det med at du drar i stykker. Når det herder så skal det være i ro, kutt ut etterjustering, det gir lav styrke. Husk at delene skal være tørre. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 1.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli Kjempebra, tusen takk for gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.