Jump to content

Oslo/Romerike, firma som kan reparere skrogskade på 12ft rib

Raftepapp

Recommended Posts

Unga har en 12 fot rib. I dag var de uheldige og traff et skjær. Kjølen på ribben er ganske ødelagt, langsgående sprekker og synlig hull. Antar det er glassfiberbunn. Båten kan ikke brukes, og det er litt krise med 3 ukers ferie snart. 

Jeg har googlet endel, men finner ikke mange på Oslo/Romerike området som utfører sånne reparasjoner. 

Er det noen som har tips til firmaer eller privatpersoner som tar på seg en slik jobb?

Båten står på henger i Nord-Odal, men jeg kan levere den. 

IMG_0860.jpeg

bilde1.jpg

bilde2.jpg

Hei

Bilete hjelper alltid.

(Eg får ikkje opp noko bilete sjølv om eg klikkar på linken.)

Basert på det du skriv synest dette å vera ein omfattande jobb.

Sjølv om du får nokon til å starta på jobben i dag, så vil nok jobben ta mange dagar.

Det kan òg henda at ein reparasjon kostar meir enn båten er verdt.

Når det er tale om å redda ferien hadde eg vurdert å kjøpa ein annan båt, og heller brukt vinteren til å reparera/ fått reparert den skadde båten.

Lykke til!

Tenkte det samme som den over skriver; det kan bli dyrt og ta tid. Finn en passende båt på finn no, redd sommeren, reparer den selv med ungene som et prosjekt sammen og selg den nye utpå høsten. Kan sikkert selge den reparert også, men litt vanskeligere å selge tenker jeg. 

Har ikke sjekket profilen din, men har du noe større båt? Min båt forsikring dekker joller også, men vet som sagt ikke hva du har. 

Prøv Bærum Plast. 

Hvis det er sånn at markedet viser seg å være støvsugd for både plastreparatører og brukte rib'er (sånn det kanskje er før sommerferien), så kan man jo begi seg ut på en nødreparasjon selv. Vakkert trenger det  ikke bli, men må være solid så båten blir sjødyktig. Det vil være masse hjelp å få på forumet her, og mange gamle tråder om temaet. Tre uker burde være nok tid også, uten at det blir stress.Hvis ikke det er mye annet på programmet, da. Og så lar du noen proffe gjøre jobben ordentlig til høsten/vinteren. 

quantumduck skrev 1 time siden:

Hvis det er sånn at markedet viser seg å være støvsugd for både plastreparatører og brukte rib'er (sånn det kanskje er før sommerferien), så kan man jo begi seg ut på en nødreparasjon selv. Vakkert trenger det  ikke bli, men må være solid så båten blir sjødyktig. Det vil være masse hjelp å få på forumet her, og mange gamle tråder om temaet. Tre uker burde være nok tid også, uten at det blir stress.Hvis ikke det er mye annet på programmet, da. Og så lar du noen proffe gjøre jobben ordentlig til høsten/vinteren. 

Eg er einig i det bør vera mogeleg å gjera ein nødreparasjon sjølv. Motor og targabøyle bør takast av, og så bør båten snuast.

Det er jo ein slipejobb, men neppe uoverkommeleg. Å legga på nokre glasfibermatter bør vera overkommeleg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...