Jump to content

Fugløya utenfor Tvedestrand - dypt nok for seilbåt 2,1m

toholthe

Recommended Posts

Hei! Vi var her med en Maxi for noen år tilbake. Du skal hvert fall ikke inn der du har tegnet opp. Dette er vist en vanlig feil å gjøre akkurat her. Det er nemlig veldig urent der det ser ut til å være best plass. Ref bilde.

Vi gikk inn mellom de to øyene, etter anbefaling fra en livslang seiler på Arendal seilforening, som nevnte det over. Så bunn rimelig klart, så vet ikke hvor stor båt jeg hadde ønsket å gå inn med. Forhør deg med noen lokale seilere først i såfall. Den vi seilte var 1,6m dyp mener jeg å huske.

Det lå ingen seilbåter på nordsiden av fugløya, kun motorbåter. Vi turte ikke gå inn der.

IMG_4584.png.c3cc27848727a5bb2c30c79fd282a219.png

Hmm, mulig. Om man er i tvil er det et godt tips å bruke nettsiden norgeibilder.no. Fikk tipse fra en fisker som brukte det til å lete etter ørretplasser for noen år siden.

På den siden kan du velge hvilke satelittbilder du ønsker, og kan da få bilder i forskjellig vær og fra langt tilbake i tid. 

Første som dukket opp, uten at jeg trengte å endre på noe var dette bilde, syns det ser ut som det er noe der, rett nord for øya: 

image.png.f44ef5f55fccd9ee2ce54dc6c1741f1a.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...