Jump to content

Reparasjon av skader gelcoat og glassfiber


Lyst på båt

Recommended Posts

Vet ikke hva de tar i timen jeg, men det er ikke lite. Trenger de folk tru? Haha 

 

Mye er nok gjort på en dags jobb, til nød 2, med mindre de har finni større delamineringer. Jeg hadde følt meg grov hvis jeg hadde prissatt det jeg har sett til nå, over 25k ink moms og verkstedmateriell 

 

Men det som kan være fordyrende er hvis ikke de har noen som kan plast ansatt, så de må leie inn en til full pris, da skal nok verkstedet ha ett påslag på han de leier inn, så tar de betalt for løft, plassen som brukes, verkstedmateriell

Link to post

Slik jeg forstod det på artikkelen var det ikke bare gelcoat- og glassfiberskadene som utgjorde dette beløpet, men ting inni båten også. Vet ikke hvem som utfører jobben eller har kommet med prisen. 

 

Forøvrig når det gjelder denne artikkelen; det er ikke tvil om at det er mye idiotkjøring med båt på denne tiden av året. Ikke bare ulovlig kjøring, men kanskje først og fremst hensynsløs kjøring. Det holder egentlig å spørre @dennrick hva han synes om kjøringen i 5-knop sona i Asmalsundet da han lå der en halv dag med seilbåten. Folk er ikke klar over hvor mye sjø de drar opp selv med små båter. 

 

Men når det er sagt så er det vel like mange som ikke fortøyer båten sin forsvarlig. Når du får slike skader på båten etter å ha blitt slengt i fjellet tyder det på at de har dårlig ankring og fortøyning ut mot en trafikkert lei. Det holder jo med å ta en titt på alle de nye fancy båtene i millionklassen med et lite skålanker i hekken. Mange sverger også fremdeles til en liten tass av en paraplydregg, da kan du ikke regne med at båten ligger som skrudd fast når det kommer bølger fra trafikk som passerer. Ut fra skadene på båten i artikkelen ser det jo ut som om den har ligget sideveis inn mot fjellet, evt. om den har truffet ei grunne med nesten hele styrbord side. 

Link to post

Det baller fort på seg, hvis innredninga har fått knusningsskader og det må støpes innvendigt også. Folk glemmer at det tar tid å skru av luker, rydde plass nedi der, maskere opp hele båten så den ikke blir full av støv, nye plater til innredninga må kansje tilpasses, støpes og coates. Ting tar tid og det er dyrt sålenge andre skal gjøre jobben 

Link to post

Ja, der var det mye skvulping @Komodo. Mange skjærgårdsjeeper og RIBer på ca 20 fot eller mindre er kanskje mest hyttebåter, og det er veldig mange med slike som jeg tror ikke er klar over hvor ubehagelig hekksjø de faktisk lager i 5 knop på vei inn i havna med 2 meters avstand til andre båter, eller i dette tilfellet oss, der vi hadde begynte jobben med ankervinsjoppgraderingen. Jeg trodde jeg var iferd med å bli syk utpå ettermiddagen, men da vi etter planen flyttet oss til en helt skjermet havn, så gikk det over. Da gikk det opp for meg at ubehaget jeg hadde følt på rett og slett var sjøsyke:lol: 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Komodo skrev for 3 timer siden:

Slik jeg forstod det på artikkelen var det ikke bare gelcoat- og glassfiberskadene som utgjorde dette beløpet, men ting inni båten også. Vet ikke hvem som utfører jobben eller har kommet med prisen. 

 

Forøvrig når det gjelder denne artikkelen; det er ikke tvil om at det er mye idiotkjøring med båt på denne tiden av året. Ikke bare ulovlig kjøring, men kanskje først og fremst hensynsløs kjøring. Det holder egentlig å spørre @dennrick 

 

Men når det er sagt så er det vel like mange som ikke fortøyer båten sin forsvarlig. Når du får slike skader på båten etter å ha blitt slengt i fjellet tyder det på at de har dårlig ankring og fortøyning ut mot en trafikkert lei. Det holder jo med å ta en titt på alle de nye fancy båtene i millionklassen med et lite skålanker i hekken. Mange sverger også fremdeles til en liten tass av en paraplydregg, da kan du ikke regne med at båten ligger som skrudd fast når det kommer bølger fra trafikk som passerer. Ut fra skadene på båten i artikkelen ser det jo ut som om den har ligget sideveis inn mot fjellet, evt. om den har truffet ei grunne med nesten hele styrbord side. 

Tenkte også på det når jeg leste artikkelen.  Hvis jeg forsto plassen båten lå på riktig er dette et ganske åpent område uten 5 knop-sone med en god del trafikk. Da kan man vel ikke forvente at alle skal gå ned i fart fordi man selv ønsker å ligge ved en Hol.e rett ved siden av leden. Tar høyde for at jeg ikke vet nøyaktig hvor de lå, men ferdes ofte i området.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...