ReneNorge Startet 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2024 Som emne sier, er det noe som har en anbefaling til en grei fiskekasse (til bruk i en pioner 14)? Gutten min klarte å slå hull i en billig plastkasse når han skulle ta liv av en makrell ;). Jeg har funnet den i lenken nedenfor, men jeg synes det virker dyrt: Plastkasse | Skikkelig stødig og robust | Giganplast | Jula Kan man bruke en helt vanlig malerbalje? Jeg kom over disse når jeg handlet sist hos OBS bygg. Mener prisen var under 200 kroner men disse luktet helt forferdelig. Lurer på om det påvirker fisk / smak / helse eller om disse baljer er fint brukbar? Kunne også klart meg med en eller to type 'gilde' kasser, men jeg vet ikke hvor jeg får tak i disse på en lovlig måte (askøy)? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Når jeg fisker makrell foretrekker jeg en stamp eller ei tønne med lokk. Hvis ikke blir hele båten og gubben nedsprutet av blod og fiskeskjell. Har brukt ei forbøtte (lita tønne) som fruen fikk fra Felleskjøpet en gang i tiden i gul, slagfast plast med grønt lokk, den har vært god. Har også brukt de blå tønnene med svart lokk, da litt små utgaver. Når tønna er full har jeg ei større tønne som jeg heller fisken over i etterhvert. Skygg unna de hvite baljene som kan knuse, skaff noe i slagfast plast. Gildebakk og andre ting som har stor gulvflate og lav høyde bruker jeg ikke. Det blir for mye klin, og de tar for mye dørkplass. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
S/Y Emma Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 Driver med fisketurisme, og har fullt av slike svarte murerbaljer og bøtter. De tåler ekstremt mye og varer i mange år. Har aldri merket eller fått noen klager om lukt fra de. Kanskje det bare er når de er helt nye eller av et spesielt merke? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 ReneNorge skrev 1 time siden: Kan man bruke en helt vanlig malerbalje? Jeg kom over disse når jeg handlet sist hos OBS bygg. Mener prisen var under 200 kroner men disse luktet helt forferdelig. Lurer på om det påvirker fisk / smak / helse S/Y Emma skrev 16 minutter siden: har fullt av slike svarte murerbaljer og bøtter. De tåler ekstremt mye og varer i mange år. Har aldri merket eller fått noen klager om lukt fra de. Kanskje det bare er når de er helt nye eller av et spesielt merke? Disse svarte baljene sprekker ikke like lett som de hvite, og funker utmerket. Men jeg skjønner godt hva du mener med spesiell lukt. Og det er ingen tvil om at det er forskjell på merkene! I går var jeg på Jula og kjøpte to slike 65 liter murerbaljer for frua som bruker dem til planter. Det var lite lukt av disse. Når jeg har kjøpt murerbaljer på Biltema har det luktet så ille at jeg må kjøre ned vinduene i bilen på vei hjem Men denne lukta forsvinner, og jeg hadde ikke vært skeptisk på å ha fisk i disse baljene. Men igjen, det er forskjell på torsk og makrell. Her ute er det jo ikke torsk lenger, men når jeg fisker makrell så vil jeg ha noe med lokk. Et alternativ kan være å legge et håndkle over balja til fiksken har roet seg, da slipper man å bli nedsprutet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.