Marida Startet 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2024 Har en HFL generator på 5,5kw som durer og bråker, men lager ikke strøm. Det sitter en kondensator der som er brent. Min er det ikke mulig å lese noe ut av. trenger derfor opplysninger om hvor mange mikrofarad denne skal være på. På forhånd takk for hjelp Link to post
Marida Svart 5.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 Det må være noen her inne som har en slik generator. Stort sett levert i Princess, Fairline og Sealine fra 1990 til 2000 Link to post
SveinHa Svart 5.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 Kondensatoren er nok bare for fasekompensering (optimalisering) så ville heller lett etter andre feil som brudd i viklinger, spenningsregulator eller dioder... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Marida Svart 5.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 SveinHa skrev 3 minutter siden: Kondensatoren er nok bare for fasekompensering (optimalisering) så ville heller lett etter andre feil som brudd i viklinger, spenningsregulator eller dioder... Det er i alle fall kondensatoren for den er helt deformert Link to post
Arejane Svart 5.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2024 Finnes det ikke elskjema på nettet, der bør det fremgå. På min 12 kW generator er det 4 stk kondensatorer på 25 mikro Farad. Mh Arejane Link to post
Marida Svart 9.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Takker, vi prøver med en på 30 først, så får vi se. Link to post
Hulda Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Spennende om du forteller om resultatet. Link to post
Dykker Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Tror HFL er blitt det samme som MASE og ONAN. Ligger i hvert fall en manual her (PDF). Kondensatoren er vel av denne typen? Link to post
SveinHa Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Ingen tvil om at kondensatoren er gåen men som nevnt så tror jeg ikke den er problemet ditt... Gi uansett et vink om hva du finner ut. Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Marida Svart 22.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2024 Kan nå bekrefte at det var defekt kondensator, byttet en på 30My og nå fungerer den igjen Link to post
Clasg Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 @Marida Hvor købte du den nye kondensator, og har du et delenr. ? (Jeg har samme problem med generatoren (Mase 3.5 IS) som dig, og kondensatoren ser identisk ud: 30uF) Link to post
Marida Svart 14.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2024 https://www.motorkondensator.no/product-category/h1/k1/ Link to post
Clasg Svart 14.August.2024 Link til dette innlegget Svart 14.August.2024 @Marida: Takker ?? Jeg tænker det er denne du købte: https://www.motorkondensator.no/product/19/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn