Jump to content

HFL 5500 generator, data for kondensator?

Marida

Recommended Posts

Har en HFL generator på 5,5kw som durer og bråker, men lager ikke strøm. Det sitter en kondensator der som er brent. Min er det ikke mulig å lese noe ut av. trenger derfor opplysninger om hvor mange mikrofarad denne skal være på.

På forhånd takk for hjelp

Kondensatoren er nok bare for fasekompensering (optimalisering) så ville heller lett etter andre feil som brudd i viklinger, spenningsregulator eller dioder...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
SveinHa skrev 3 minutter siden:

Kondensatoren er nok bare for fasekompensering (optimalisering) så ville heller lett etter andre feil som brudd i viklinger, spenningsregulator eller dioder...

Det er i alle fall kondensatoren for den er helt deformert

20240610_082338.jpg

Ingen tvil om at kondensatoren er gåen men som nevnt så tror jeg ikke den er problemet ditt...

Gi uansett et vink om hva du finner ut.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...