Jump to content

Bytte Sleipner thruster fra SP55S til SE60/185S

NB840FLY IV

Recommended Posts

NB840FLY IV skrev for 6 timer siden:

Har en 2 år gammel Sleipner SP55S

Mulig jeg husker feil, men gikk ikke SP55 ut av produksjon da SE60 ble lansert for nærmere 20 år siden?

NB840FLY IV skrev for 6 timer siden:

som er litt svak for denne båten. Ønsker nå å bytte den med en Ny SE60/185S. Kan jeg bruke samme brakett og propell som allerede er installert og på plass ? 

Fritt etter hukommelsen er eneste forskjell på SP55 og SE60 at SE60 har permanent smurt gearhus og den "nye" 5-bladers propellen. Motoren er den samme, og altså ikke kraftigere. Samme med SP75 og SE80. Jeg har sistnevnte. 

Hei igjen. Det er helt rett at SP55 gikk ut av produksjon da SE60 ble lansert, men dei siste ble produsert med lukket smøring. Jeg fikk min installert for 1,5-2 år siden og var ubrukt, men lå på lager hos forhandler. Om SE er akkurat samme motor er jeg usikker på, da jeg har SE60 som akter truster. Det er bedre yteevne og mindre støy. Nå sjekker jeg ut dette, da jeg bytter ut SP55 med SE60 fremme. Kan bruke samme brakett for begge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...