NB840FLY IV Startet 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2024 Har en 2 år gammel Sleipner SP55S som er litt svak for denne båten. Ønsker nå å bytte den med en Ny SE60/185S. Kan jeg bruke samme brakett og propell som allerede er installert og på plass ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 NB840FLY IV skrev for 6 timer siden: Har en 2 år gammel Sleipner SP55S Mulig jeg husker feil, men gikk ikke SP55 ut av produksjon da SE60 ble lansert for nærmere 20 år siden? NB840FLY IV skrev for 6 timer siden: som er litt svak for denne båten. Ønsker nå å bytte den med en Ny SE60/185S. Kan jeg bruke samme brakett og propell som allerede er installert og på plass ? Fritt etter hukommelsen er eneste forskjell på SP55 og SE60 at SE60 har permanent smurt gearhus og den "nye" 5-bladers propellen. Motoren er den samme, og altså ikke kraftigere. Samme med SP75 og SE80. Jeg har sistnevnte. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2024 NB840FLY IV skrev for 6 timer siden: Har en 2 år gammel Sleipner SP55S som er litt svak for denne båten. Det er forøvrig et par triks du kan gjøre for å få opp effekten. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NB840FLY IV Svart 6.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2024 Hei igjen. Det er helt rett at SP55 gikk ut av produksjon da SE60 ble lansert, men dei siste ble produsert med lukket smøring. Jeg fikk min installert for 1,5-2 år siden og var ubrukt, men lå på lager hos forhandler. Om SE er akkurat samme motor er jeg usikker på, da jeg har SE60 som akter truster. Det er bedre yteevne og mindre støy. Nå sjekker jeg ut dette, da jeg bytter ut SP55 med SE60 fremme. Kan bruke samme brakett for begge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.