Blouberg Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli Ms Fortuna skrev for 2 timer siden: Skrukoblingen passer vanlig dekksgjennomføring ja Hmm, dumt jeg har en slik tynn sikkerhets vaier til lokket da.. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Ms Fortuna Svart 26.Juli Del på Facebook Svart 26.Juli Ja en idiotisk patent den sugestussen, har bare sett den et sted før og det var på Vallø utenfor Tønsberg. Her er sikkerhetslenken klipt av. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Da er vi på plass i Skien, starter kanaleventyret i morgen tidlig. Spørsmål, de skryter av et servicebygg med toaletter i gjestehavna innerst i Skien, noen med tips på hor det ligger? Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hekri Svart 31.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli @Pequod, var det du som skrev noe om denne brygga i Skien? Blouberg skrev for 3 timer siden: Spørsmål, de skryter av et servicebygg med toaletter i gjestehavna innerst i Skien, noen med tips på hor det ligger? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Pequod Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Hekri skrev 1 minutt siden: @Pequod, var det du som skrev noe om denne brygga i Skien? Du husker godt, @Hekri !!! Stemmer det, har vært innom Skien et par ganger, første gangen var under den første koronasommeren. Da fant jeg aldri ut hvor det serviceanlegget lå, men da var det da også avstengt... Var der i fjor for andre gang, da var det bare en kort stopp for å hente noen. @Blouberg Hvis du ligger ved den gjestenbrygga før du er gjennom slusen (Langbrygga), så er det eneste som er i nærheten et offentlig toalett. Servicebygget har jeg funnet ut er i tilknytning til gjestebrygga på den andre siden av slusen (Hjellebrygga). Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hekri Svart 31.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli Pequod skrev 4 minutter siden: Du husker godt, @Hekri !!! Nja...jeg leste det på bloggen din kom jeg på nå, følger med på den, ver du. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Pequod Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Hekri skrev 1 minutt siden: Nja...jeg leste det på bloggen din kom jeg på nå, følger med på den, ver du. Hyggelig å høre! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
SUN960 Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Pequod skrev 15 minutter siden: Servicebygget har jeg funnet ut er i tilknytning til gjestebrygga på den andre siden av slusen (Hjellebrygga). Her har jeg bare funnet et toalett som er stengt utenfor kontorets åpningstid. Har et par ganger bedt om å få låst det opp om morgenen. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli SUN960 skrev for 2 timer siden: Her har jeg bare funnet et toalett som er stengt utenfor kontorets åpningstid. Har et par ganger bedt om å få låst det opp om morgenen Vi har spurt rundt, ingen lokale har hørt o noe service bygg, så det rimer at det er på andre siden av slusa. Har funnet en veldig hyggelig bar i nabolaget https://www.barkaden.no/skien/ Her var det bare å komme å låne toalett, ikke nødvendig å kjøpe noe (men det ble jo et par pils da) Superhyggelige folk! Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Blouberg Svart 1.August Del på Facebook Svart 1.August I dag startet vår ferd mot Dalen. Litt spent er man jo på å sluse, men det hjelper godt å være forberedt på hva som kommer. Slik sett har denne tråden vært til god hjelp. Tullet det litt til etter Løveid sluse, kom på faretruende grunt vann, men ingen skader. Ligger nå i Ulefoss til i morgen. God plass og lite trafikk i kanalen. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hekri Svart 1.August Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August Da er du godt igang @Blouberg. Hvis du får kreka deg avgårde ved 9-tida i morgen, kommer du kanskje gjennom Vrangfoss før Ibsen og Telemarken, ellers må du vente en times tid ved brygga før/ under Vrangfoss. Da har du god tid til en kaffe og vaffel på kaféen. Du kan gå over sluseporten. Påminnelse; Hvis det er sterk strøm/mye vann oppover, se etter staker som strømmen drar under, og som "vipper" i vannskorpa. Kan være vriene å få øye på. Følg med på kartet. Jeg gikk på stb side av hvit stake som duppet i elva. Følte at det skrubba under kjølen. Ser ut til at dere får flott vær! God tur videre! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
pipe Svart 1.August Del på Facebook Svart 1.August Hekri skrev for 2 timer siden: Jeg gikk på stb side av hvit stake som duppet i elva. Følte at det skrubba under kjølen. Den tabben gjorde jeg også.....heldigvis lå jeg i plan så stakk ikke dypt Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Hekri skrev for 23 timer siden: Da er du godt igang @Blouberg. Hvis du får kreka deg avgårde ved 9-tida i morgen, kommer du kanskje gjennom Vrangfoss før Ibsen og Telemarken, ellers må du vente en times tid ved brygga før/ under Vrangfoss. Da har du god tid til en kaffe og vaffel på kaféen. Du kan gå over sluseporten. Kom oss til Lunde. Bra strekke med 11 slusekammer. Admiralen med tjeneste på fordekket ble litt lei i Vrangfoss.. Men vi kom oss igjennom. Kjenner godt at man har stått i solsteiken noen timer i dag (: Ventet på Ibsen ved Eidsfoss. Spiste litt på restauranten etter passering Vrangfoss, Victoria var på vei fra Lunde, så da ventet vi like godt til den hadde passert. Blir liggende her i Lunde til søndag tenker jeg. Da blir det vurdering av været som bestemmer om vi starter på turen nedover eller fortsetter mot Dalen. Super gjestehavn her i Lunde, det er 4 båter i gjestehavna, så er er det godt plass. På toppen av det hele er det konsert i dag med Solli Tangen om man liker slikt (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hekri Svart 2.August Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August Ser at været kan begynne å lage krøll. Solli-Tangen kan jo sine strofer, ja hvis han drar noen låter fra repertoaret til kjente størrelser som Beatles og Clapton og Pink Floyd osv. Men det skal vel mye til... Tips: Fasilitetene på campingplassen er myyye bedre enn de ved brygga. Lønner seg å gå 100 meter. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Blouberg Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Hekri skrev for 3 timer siden: Tips: Fasilitetene på campingplassen er myyye bedre enn de ved brygga. Lønner seg å gå 100 meter. Takk for tips, sjekket ut service bygget nå, veldig bra. Nå gjelder det å nyte de siste soldagene på en stund. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
SUN960 Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Blouberg skrev 54 minutter siden: Takk for tips, sjekket ut service bygget nå, veldig bra. Nå gjelder det å nyte de siste soldagene på en stund. Det er bare å nyte. Jeg ser at du har valgt eksakt samme plass som vi forlot torsdag ettermiddag. Håper du koste deg med Didrik 😂. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Snipp snapp.. Da er eventyret over for denne gang. Vi valgte å ta værmeldinga for god fisk og startet turen nedover i dag tidlig. Veldig lite båter i kanalen så slusingen gikk unna. Kun rutebåtene vi måtte vente på ved Eidsfoss. Ble litt trafikk fra Løveid, sluset sammen med en som kom fra Notodden Blues. I Skien sluse ble det derimot folksomt, 4 båter i slusa. kommer vel en videosnutt etter hvert Vi kommer igjen! Skien sluse Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Pequod Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Må prøve meg på denne turen snart, må bare skaffe meg mannskap! Takk for fine bilder og informasjon. Har alltid drømt om å ta båten opp til Notodden og festivalen der, men da er det vel sannsynligvis umulig å finne et sted å legge seg. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Blouberg Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Pequod skrev 20 minutter siden: Må prøve meg på denne turen snart, må bare skaffe meg mannskap! Kommer du alene så hopper en av slusemannskapet om bord og hjelper deg. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.