Tormodu Startet 5.Juli Del på Facebook Startet 5.Juli Jeg vurderer å reise med en 23 fots windy fra Drøbak til Lyngør nå på mandag 08.07 eller tirsdag med retur fra Lyngør torsdag 11.07. Planen er å ha en overnatting på vei ned og et par overnattinger på vei tilbake. Jeg har aldri tatt denne turen før, men skjønner at området rundt Stavern er det mest værutsatte. Til dere som er kjent med denne ruten, er det forsvarlig og vil det bli en relativt rolig tur ned med tanke på værmeldingen for disse dagene? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Juli Del på Facebook Svart 5.Juli For meg ser det ut som noenlunde brukbart vær, dvs vind til uka. Ulempen er at det blir vind i mot, på tur sør mandag til Tirsdag, så snur det på onsdag og torsdag, så da får du fort motvind hjem igjen og. Nå er det jo ikke seilbåt du har men det er likevel best med sjøen med deg, i stedet for mot deg Men været er fryktelig ustabilt for tiden. Så mye kan endre seg frem til avreise dagen. Du har området som du nevner, Stavern, med Rakkebåene. Der kan det bli ruskete med litt vind. Men du har også Langesunds fjorden som ofte lager mye sjø. Samt fra Jomfruland til Risør, der er det også mye åpent. Etter Risør, er det også et kort åpent strekk før du kan gjemme deg inne i Lyngør. Følg nøye med på værmelding og observasjoner, bruk gjerne windy, app. Å da er det lurt å bruke vindkast, gir ofte det mest riktige bildet . Yr.no er også fin å bruke, men pass da på at du bruker fyrene, feks svenner og Lyngør fyr som steder å sjekke vindmeldinger. Bruker du feks Larvik, så får du et helt annet bilde av vær og vind. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.