Jump to content

Sleipner / side power, ettermontert mjukstart?

Bidda

Recommended Posts

Bidda skrev for 2 timer siden:

Hei

Har en SE30 på en liten 20 foter og skulle ønsket at den starter mjukt, da en er litt for kraftig for den båten.

Noen forslag til mjukstart-løsning?

Vet om at de har turtallstyring jeg kan kjøpe, men den koster 26' kr, og trenger ikke hold funksjon osv....

En kraftig DC PWM Controller og proporsjonal joystick vil jeg tro kan brukes men blir jo ingen plug and play-løsning da. Men liker du å fikle til sånt selv så velkommen i klubben 😁

Noe sånt og en joystick burde fønke: Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! NOK640.92 | 200A High Power Speed Regulator DC Motor Reducer PWM Controller High Power Industrial Forward And Reverse 12-48V Linear
https://a.aliexpress.com/_EuZoXIT

Bidda skrev 1 time siden:

Har 5 blad, kanskje bytte til eldre type propell som har 3 blad? Kan høre med Sleipner.

Den største forskjellen vil være at du får mer støy.

Vet ikke hva som er enkleste diy løsning, men den mest effektive veien til målet er nok å senke spenningen i starten. Det vil gi en kraftig reduksjon i skyvekraften. 

Komodo skrev for 15 timer siden:

Den største forskjellen vil være at du får mer støy.

Vet ikke hva som er enkleste diy løsning, men den mest effektive veien til målet er nok å senke spenningen i starten. Det vil gi en kraftig reduksjon i skyvekraften. 

Fantino skrev for 16 timer siden:

En kraftig DC PWM Controller og proporsjonal joystick vil jeg tro kan brukes men blir jo ingen plug and play-løsning da. Men liker du å fikle til sånt selv så velkommen i klubben 😁

Noe sånt og en joystick burde fønke: Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! NOK640.92 | 200A High Power Speed Regulator DC Motor Reducer PWM Controller High Power Industrial Forward And Reverse 12-48V Linear
https://a.aliexpress.com/_EuZoXIT

Via et elektronikkforum USA har jeg nå fått kontakt med et engelsk firma som driver med slikt utstyr. Jeg lager nå skisser og samler dataunderlag slik at jeg kan ta kontakt med de over helga.

Takker for forslag så langt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...