Jump to content

Tips førbytte av styrekabel, montere hydraulisk styring


hjjensen

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Draco 23 Suncab, må skifte styrekabel på denne før vårsesongen starter. Er det noen som har erfaring med dette fra tidligere hadde jeg vært taknemlig for gode råd. Må jeg demontere mye eller er det mulig å trekke de ut av strømpen og kun bytte selve kablen/wiren.

 

Vil dere anbefale at jeg går over til hydralisk styring nå jeg først skal gjøre denne jobben. Har en VP255 med enkelt drev. Er det eventuelt greit å montere hydr. styring på denne

 

Hjjensen

Link to post
Share on other sites

Hvis du søker i forumet på "hydraulisk" vil du få "en hel haug" med tråder som omhandler emnet. Hvorvidt hydraulisk styring er enkelt å montere på denne båten vil jeg la være opp til andre å avgjøre, men min erfaring fra forumet er at alle sier at hydraulisk er mye bedre. Lykke til, og velkommen til forumet :smiley:

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Den mekaniske styrekabelen din som høyst sannsynlig er rød, går inn i et slags rør som er festet i bakplaten din.

Denne skal løsnes med den store bolten, trekkes ut- og i prinsippet erstattes med en hydraulisk i stedet. Har et ok bilde av dette, klarer dessverre aldrig å få bildene små nok på dette forum. Send gjerne en mail på obs@online.no så skal jeg sende det.

 

Vi forøvrig anbefale seastar fra Telmo.no

Leveres med luftesett, som gir minimalt med søl...

 

 

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...