Jump to content

Finne lekkasje i skrog - tips?


Sjølsøkk

Recommended Posts

Bruksbåt som har levd 27 sommere, er den tett er det evig godt nok. :-) Såpass mye fiskeslo inn og ut av båten gjennom sesongen at det er langt fra et smykkeskrin.

 

Skal snike meg ut å pusse litt på området i kveld å se. Holder på å tappe den ned nå. 

Link to post
Share on other sites

Sjølsøkk skrev 8 minutter siden:

Bruksbåt som har levd 27 sommere, er den tett er det evig godt nok. :-) Såpass mye fiskeslo inn og ut av båten gjennom sesongen at det er langt fra et smykkeskrin.

 

Skal snike meg ut å pusse litt på området i kveld å se. Holder på å tappe den ned nå. 

Det er utroligt hvor mye skade vann kan gjøre mellom skrog og innerliner.

Får satse på den får masse fine sommere framover :)

skitt fiske videre :)

Link to post
Share on other sites

Takk :-) 

Godt egentlig å ha en båt man ikke er redd for å bruke, funksjon over looks. Som veldig mange båter i nord. Mulig litt annen kultur her oppe? Var nylig i Møre og Romsdal, en del "småbåter" som min, men overvekt at smykkeskrin som fløt og tok til seg alger i småbåthavnene.

Link to post
Share on other sites

Pusset ned rundt hullene. Tight og fast glassfiber. Renset med aceton og klemte på me epoxy sparkel. Det håper jeg herder godt i syden varmen i nord neste uke når jeg er bortreist.

 

Pusser fort over og bunner båten før jeg sett den ut igjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville lagt et tynt lag med glassfiber mens jeg først var i gang med epoxy ... men, løsningen over fungerer sikkert fint :-)

 

(så har jeg heller ikke "epoksysparkel" på lager, men ulike typer epoksy, ulike fyllmaterialer for å lage sparkelmasse og glassfiberduk av ulike tykkelser)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Link to post
Share on other sites

Sjølsøkk skrev On 14.7.2024 at 13.40:

@Komodo Ja, glassfiber og epoxy tenkte jeg. Får sikkert lagt den på siden. Blir litt utfordrende å få lasket sammen med tyngdekraften mot meg.

 

Den er 18 fot. Skal montere av det som er på toppen; stangholdere, skjerm og kalesje. Motor er 80hk, den veier mer enn jeg klarer å løfte, så den får bare være på i prosessen. Får sikre godt med stropper og vinsj når jeg legger den på skrå i garasjen. Blir nok ganske trangt. 

 

Ref. å løfte av motoren, jeg brukte en slik en i taket på garasjen når jeg skulle ha av en motor på 160 kg. Tenkte å nevne det om det kunne være til hjelp i fremtiden. 

 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/loftetaljer/kjettingtalje-334110/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...