Tor Torden Startet 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2024 Jeg har en 115 hk Mercury Optimax fra 2004. Den piper når den kommer over 4000 rpm. Jeg har akkurat kjøpt den og lurer på hva det kan være? I dag da jeg skulle på båttur med barna startet pipingen på 4000 rpm, men gav seg ikke og etter noen sekunder kuttet motoren motorkraften. Oljetanken var ca halvfull, og jeg fylte 1 liter olje. Den pep fortsatt ved 4000 rpm, men jeg fikk ikke driftsstans. Noen som har gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 12.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2024 Hvordan var karakteristikken te pipinga? Fylte du olje i båtens tank eller den under motordeksel? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Det kan være flere ting. Impeller er ett stikkord. Et tips dersom motoren har stått en tid før du kjøpte den; Kontinuerlig pip som slutter ganske umiddelbart dersom du reduserer turtall? Isåfall kan det være trykkføler som henger, kommer ofte til seg selv igjen etter et par timers kjøring. Saltkrystaller som må løse seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Torden Svart 13.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Motoren har gått relativt greit, men unntak av piping, men ødelegger hele godfølelsen med å være på fjorden. Takk for svar fs. Den har nok stått en stund ja. Er det kostbart å bytte trykkføler? Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 13.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2024 Kan være mye annet også selvsagt, men det hender at denne henger etter opplag etc Jeg ville prøvd å kjøre den litt aller først, forøvrig ikke noe stor sak å bytte. Kan også være pop ventil ved termostat, tilsvarende der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.