El barco de Sol Startet 14.Juli Del på Facebook Startet 14.Juli For et par uker siden var vi i Tønsberg gjestehavn. Mye båter og litt kaotisk da mange ankom samtidig grunnet broåpning. Ved tillegging kommer en havnevert og tilbyr seg å hjelpe til med fortøyning. Sier vi kan betale nå eller han kommer tilbake senere. Vil gjerne koble til landstrøm. Jeg skriver dette da jeg stort sett ikke ser havneverter. Vanligvis betal på app eller automat ! Har hatt følelse av at prisene har steget og service gått ned. Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli Ankom Jondal 23:30 på mandag. Hyggelig havnevert på kaien. Hun ga nyttig info om serviceanlegg og skibuss. Havneavgift 300 kr, Vipps. Buss 44 kr t/r Folgefonna for honnør. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli J-Å skrev 21 minutter siden: Ankom Jondal 23:30 på mandag. Hyggelig havnevert på kaien. Hun ga nyttig info om serviceanlegg og skibuss. Havneavgift 300 kr, Vipps. Buss 44 kr t/r Folgefonna for honnør. Samme opplevelse med hu i Jondal i fjor. Kjempe service. Lå der flere dager i knall vær. Kom bort to ganger ekstra for å informere om bytte av kode på service bygget. De måtte bytte denne ofte, da bobiler deler koden internt på facebook grupper, for å kunne bruke servicebygget gratis. Er jo en vanvittige trafikk av bobiler gjennom den bygda. Men de vil ikke betale for service disse kjipkuker. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
J-Å Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli Okkaby skrev 1 time siden: Er jo en vanvittige trafikk av bobiler gjennom den bygda. Men de vil ikke betale for service disse kjipkuker. Mindre bobiler i nabobygda Herand. Og bedre pizza. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 14.Juli Del på Facebook Svart 14.Juli J-Å skrev 13 minutter siden: Mindre bobiler i nabobygda Herand. Og bedre pizza. Kan nevne at det også var goe service på andre siden i Norheimsund. Å der har du Polet rett på kaia med gjestehavna. Så ankerdrammen er sikret der hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Bergen Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Nå frekventerer ikke jeg så ofte større gjestehavner og vet ikke hvordan det var her før, men etter 4 uker langs kysten sør og østover har jeg i alle fall observert hyggelige og hjelpsomme unge havneverter i Kristiansand, Grimstad, Arendal, Koster og på Resø. Til og med her hjemme i Bergen observerer jeg ungdom med havnevesenet sin logo på seg på kaien. Mitt inntrykk er derfor at det fortsatt prioriteres å ha personell tilstede på de større havnene. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 15.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli Gledelig ! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Virker som det er flere havneverter nå enn før, spør du meg... men det er kun mitt inntrykk... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Var i Kristiansund her før ferien, på Kranaskjæret og der var det en hyggelig havnevert som kom å prata til oss. Syntes båten var fin. Bare å betale i appen. Go marina. Strøm,dusj,wc og wifi. 275 Kr opp til 34 fot. Meget flott anlegg og lite båter. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pequod Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Nå frekventerer jeg stort sett gjestehavner utenom toppsesongen, og i flere havner er det bare havnevakter da, og ikke før og etter. Men jeg har hyggelige opplevelser fra blide og serviceinnstilte ungdommer både i Grimstad og Risør. I sistnevnte tilbød de seg til og med å dra tilbake til havnekontoret for å veksle slik at vi fikk mynter til vaskemaskinene! På Resö har jeg også blitt tatt imot av hyggelige ungdommer som hjalp til med fortøyninger. Kragerø er en helt annen sak, den havna unngår jeg. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.