andersb Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli jeg har brukt de siste 7? ukene på møller.. kjøpte ganske ny bil bruktbil med garanti, kom ikke hjem engang før tullet begynte. Kost meg med å hente bilen, komme hjem, dra tilbake til verksted. Ny melding om at bilen er klar, så hjem, ny runde identisk etc. Fikk ikke lånebil. så vært ut og inn og ut og inn og ut og inn. ja nice med garanti, men man blir lei av all tiden og kostnadene. etter mange uker kan jeg bruke bilen da, så det er jo bra, kom ny feilmelding i går, men forsvant med en restart. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli seilmotor skrev for 23 timer siden: Det jeg etterlyser er en mer minnelig tilnæring til å løse problemet, ikke at noe skal kjøre langt hverken hit eller dit. Leverandør kunne feks her slik jeg foreslo sende en ny del, delen er liten og passer i et brev. Hvorfor skal leverandøren gjøre dette? Ny kunde, beholde kunden, gi tilitt, tid og penger spart for alle parter. Selv har jeg litt ulike erfaringer der. Mercury påhengsmotor fikk jeg ikke fikse selv, den måtte leveres inn på verksted, som betyr at de skal se på motoren, bestille deler og deretter skru noen få minutter før jeg etter 3 uker får beskjed om at motoren er klar til henting. De byttet kun den ødelagte delen og gjorde ikke noe med årsaken til at den knakk, selv om jeg sa til dem at hvis de ikke gjorde noe med årsaken så kunne de bestille inn etdusin av delen som knakk, for det vil skje snart igjen. Den knakk jo tross alt på dag 2 med splitter ny motor. Og etter reparasjon så holdt den en dag før den røyk igjen. Så tok de heldigvis motoren i retur å reklamasjon og hevet kjøpet og jeg kjøpte Yamaha. På Jula derimot har jeg god erfaring med løsni gen du nevner. Kjøpte et strømaggregat og fylte på bensin og fant ut at tanklokket lekker mye når man håndterer aggregatet. Tok kontakt med kundeservice som først sa den måtte inn på verksted (og tømmes for bensin før innsending dit), men de forstod problemstillinga og at jeg veldig lett klarer å bytte tanklokk selv tar det jo tross alt av ved fylling, og setter det på. Så Jula ordnet da med tanklokk som jeg fikk tilsendt, enten til butikk eller hjem (husker ikke helt). Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Honduras skrev for 15 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Honduras skrev for 14 timer siden: Vel, du skal ikke bruke sparepengene dine på å frakte den tilbake til Hammerfest heller. Saken er at det er forhandlers problem, ikke ditt. Forhandler får eventuelt be «Olsen kjøtt og båt» i Egersund om hjelp til å se på motoren for deres regning, så er det sikkert OK for deg så lenge alt er uten kostnad og heft for deg. Du skal ikke bruke tid og krefter på å finne en løsning for forhandler. Du kan gjerne tipse dem om en god forhandler i Egersund du kjenner til, men det får bli de som avtaler hva som skal gjøre og ta regningen. Fungerer ikke det, kan du be om omlevering av ny motor eller heving av kjøpet. Protesterer de er det bare å sende forliksklage. Koster deg er rettsgebyr, men det er rimeligere enn en tur til Hammerfest. Hvis forhandlere skal være ansvarlig for transport fra og til kjøpers adresse ved reklamasjon kan det bli vrient å få handlet noe (og hvertfall å få en god pris) hvis man prater en dialekt som er fra motsatt ende av landet, for da frykter forhandler en kjempeutgift til transport ved evt reklamasjon. Det normale er jo at man tar med varen tilbake til butikken. Biltema har feks reklamasjonsdisker som er ganske mye besøkt. Har du noen gang sett biler merket Biltema som kjører rundt og henter defekte marine vindusviskermotorer osv hjemme hos folk? Jeg har ikke sett det. Og jeg tror mange varer ville blitt veldig dyre hvis man skulle hatt en slik budtjeneste innbakt i prisen på varen. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Honduras skrev for 15 timer siden: Det ble 4 like poster fordi det ikke skjedde noe da jeg postet svar, og så viste det seg at det ble postet likevel. 4 ganger. Så da fjernet jeg teksten på 3 av dem. Moderator kan gjerne slette denne posten og de 2 tomme da jeg ikke får til å slette, bare å fjerne teksten. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Honduras skrev for 15 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.