Jump to content

Valkyrja på langtur

Valkyrja

Recommended Posts

58 minutes ago, Valkyrja said:

Men det er jo greit å vite. Ser at flere i Florida bygger lynavledere de har permanent festet på uttervantene.

Det er visst delte meninger om hvorvidt det gir mening med lynavleder eller ikke.   Sannsynligheten for å bli truffet av lynet øker litt, skadeomfanget blir noe redusert.  Jeg mener å huske å ha lest noe om at statistikker fra forsikringsselskapene ikke tilsier at det har utgjør noe større forskjell.  En "lettvintvariant" er vel å henge startkabler fra vant og ned i sjøen ved tordenvær elns.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Valkyrja skrev for 18 timer siden:

Vel fremme i Ålborg fant jeg endelig en båtbutikk, og jeg fikk kjøpt gjesteflagg for Danmark og Tyskland. Laget meg en festeløsning på innervantet med wireklemmer, strips og en karabinkrok.

Tips - Gjesteflagget skal helst føres helt oppunder styrbord salingshorn.  Og evt. øvrige småflagg helst på babord side. 

https://www.langkilde-flagg.no/produkter/26-gjesteflagg/

Takk! Kommer til å gjøre begge deler selvsagt, får endel mer tekniske detaljer med når man skriver. Ikke alltid kameraet får prioritet når ting går galt :giggle:

Men skal gjøre begge deler, for jeg angrer på at jeg ikke dokumenterte de tidligere eventyrene mine skikkelig. Gikk Norge på langs alene når jeg var 19, og har såvidt bilder fra turen...

Har drone, og flere kameraer, inkludert undervannskamera, så denne gangen blir det andre boller!

Har fridykkerutstyret mitt med, så gleder meg til å teste sistnevnte.

Må bare komme til en plass med sikt i vannet først :giggle:

Ja, men da var jo tanken mer Biskaya og ytre Iberia.

Snakket med en kompis som gikk samme turen for noen år siden, og han var ikke på Kanariøyene før sent i Oktober.

Nå skal jeg jo dessuten ta kanalene til middelhavet.

3 av 4 dager har vært sønnavind eller kuling etter at jeg kom ut på østsiden, og det er ikke så mye jeg får gjort med det.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...