imow Startet 15.Juli Del på Facebook Startet 15.Juli Har et toalett som virker av og til, byttet impeller og da begynte problemene. Kjøpte ny brukt motor ca 2 år gammel med tanke på at det var der problemene lå , men nå er det samme problemet. Lampa på badet lyser svakere når jeg trykke på bryteren så motoren får strøm . Har vert opp og sjekket at alt er rent. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli At lampa lyser svakere, antar betydelig svakere, kan tyde på dårlig spenning fram til pumpa. Dårlig strømkilde som ikke klarer å gi nok strøm Dårlig kontakt et sted på veien Stor friksjon/motstand i pumpa som gjør at den trekker mer strøm enn tiltenkt, men ikke nok til at sikringen ryker Eller det kan være andre årsaker Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
imow Svart 16.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli Det som er merkelig at når jeg slo på den gamle pumpa så startet den. Tenkte børstene men de er greie. Skal sjekke batteriene kan jo være de. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Søk opp 'Byggingen av Hulda' der søker du opp 'TMC'. Og du vil finne svar på det meste. Blant annet lageret i skilleplaten med tetning der man må kjøpe repsett for at systemet skal fungere. Dessuten er noen av bryterene til TMC ikke pålitelige. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Nøyaktig samme problem her. Har midlertidig gitt opp etter et dagsverk med skruing (på tampen av seilferien). Har heldigvis to dasser ombord. Spent på hva du kommer frem til. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli 5nacks skrev 33 minutter siden: Nøyaktig samme problem her. Har midlertidig gitt opp etter et dagsverk med skruing (på tampen av seilferien). Har heldigvis to dasser ombord. Spent på hva du kommer frem til. Anbefalingen gjelder også deg :-) Jeg kjøpte repsett fra en nettbutikk i Sandefjord. Det 'store' settet gjorde susen. Enkel jobb, perfekt resultat. Ikke vanvittig dyrt heller. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli 17 minutes ago, Hulda said: Anbefalingen gjelder også deg :-) Jeg kjøpte repsett fra en nettbutikk i Sandefjord. Det 'store' settet gjorde susen. Enkel jobb, perfekt resultat. Ikke vanvittig dyrt heller. Takk for det 😃 Skal sjekke det ut. Er hjemme i midten av neste uke, så da blir det skruing i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli imow skrev for 13 timer siden: Lampa på badet lyser svakere når jeg trykke på bryteren så motoren får strøm . Har vert opp og sjekket at alt er rent. Er ledninge tykke nok? Byttet Bryter den gangen jeg hadde TMC og alt ok. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
5nacks Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli 33 minutes ago, Roger jo said: Byttet Bryter den gangen jeg hadde TMC og alt ok Kriminell pris hvis den bryteren er en kjent svakhet. Var det selve trykkbryteren? I så fall så trenger man kanskje ikke å bytte hele boksen. Sitér dette innlegget Link to post
imow Svart 16.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli Har prøvd og kortslutte ledningen uten bryter ikke noen reaksjon. Den virket jo tidligere men ble sånn etter skifte av impeller og kvern. Skal ned og sjekke batteriet om det er for lite strøm Sitér dette innlegget Link to post
imow Svart 16.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli Roger jo skrev for 5 timer siden: Er ledninge tykke nok? Byttet Bryter den gangen jeg hadde TMC og alt ok. Var nok ledningene, har fungert før men koblet direkte til batteriet og går og bråker som et lite helvete. Rare greier. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli De skal bråke som et helvete. Det er selve kvalitetsstempelet til TMC. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Eg rår til å få TMC-skiten på land først som sist. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Juli Del på Facebook Svart 17.Juli Ask skrev for 13 timer siden: Eg rår til å få MC-Tskiten på land først som sist. Toalettet var ok. Jeg var glad den dagen jeg fikk muligheten til å lempe den på land selv om mutterene var limt fast var det ikke et C moment , men et moment i øvre del av alfabeter for å skifte jokkerventilen, Trangt er forbokstaven. Da blir det en fryd å skifte jokerventil på Dometic med mutter og 38mm stuss når den tid måtte komme Jokerventilen til Dometic har overlevd 4 TMC skift hvis jeg hadde beholdt den. På 4 året nå Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 17.Juli Del på Facebook Svart 17.Juli Jeg har hatt TMC i over 20 år med 1 hovedoverhaling. Den pumper dritt med suveren fart. Og når jeg er på dass, vet hele havna det. Hva mer kan man forlange? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.Juli Del på Facebook Svart 17.Juli Hulda skrev 55 minutter siden: Jeg har hatt TMC i over 20 år med 1 hovedoverhaling. Den pumper dritt med suveren fart. Og når jeg er på dass, vet hele havna det. Hva mer kan man forlange? Unntaket som stadfestar regelen. TMC-dassar er eit drittprodukt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juli Del på Facebook Svart 17.Juli Ask skrev Just now: TMC-dassar er eit drittprodukt. Nemlig. Det er en dass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.