Jump to content

Yanmar 55hk 2006 mister turtall

MR Swe

Recommended Posts

Da er begge filtrere byttet. Prøver lufte de etter kjørt motorn litt. Der yanmar fin filtrer lufter fint og kommer diesel til slut etter endel bobler. Men grov filteret fra VP Skjer det ikke noe. Skruver opp de 3vart til vi ser lufte hullet men kommer verken lufte bobler eller diesel ut. 

Om jeg hadde koblet til vacuumsugeren min på din returslange inn på tanken, samtidig som du hadde begynt å skrive på denne tråden, hadde jeg luftet din motor ferdig før du hadde rukket å poste....

Da hadde din dieselpumpe fått nesten luftfri diesel fra første sekund....  Har en klar mening om hvorvidt det er bra eller dårlig for levetiden på dieselpumpen. (de som gjettet "bra" har helt rett...)

BToljeskiftpumpe.jpg.555099b4a743cb8a457dc5c56bc6a030.jpg

Det å kunne lufte på kortest mulig tid, og med minst mulig slitasje på utstyret er for meg en veldig viktig sikkerhetsdetalj. Derfor prøver jeg med litt humor å få deg til å få øynene opp for hvor trygt og raskt vacuum er til å gjøre den jobben... :wink:

Utstyret som trengs har en minimal kostnad og har et stort bruksområde.

dieselfan skrev for 5 timer siden:

Om jeg hadde koblet til vacuumsugeren min på din returslange inn på tanken, samtidig som du hadde begynt å skrive på denne tråden, hadde jeg luftet din motor ferdig før du hadde rukket å poste....

Det er generelt et veldig godt tips :thumbsup:

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

MR Swe skrev for 17 timer siden:

Da er begge filtrere byttet. Prøver lufte de etter kjørt motorn litt. Der yanmar fin filtrer lufter fint og kommer diesel til slut etter endel bobler. Men grov filteret fra VP Skjer det ikke noe. Skruver opp de 3vart til vi ser lufte hullet men kommer verken lufte bobler eller diesel ut. 

Sånn har jeg det også. Lufter kun på finfilteret, da fylles begge opp greit. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

En av grunnene til at jeg lufter med vacuumpumpe er at jeg da ser om det er luft i den klare slangen....

Lufter man etter "boka" vil det bare virke dersom hele dieselsystemet er i topp stand... man er egentlig i blinde..

Kom feilen plutselig?

Har andre feil dukket opp samtidig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...