Tjodleif Startet 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2024 (redigert) Er dette riktig farge på girolje ved eller kan det se ut for å være vann i den? Redigert 17.Juli.2024 av JimmyT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 For meg så tyder biletet på vatn i olja. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Så fort ut til å være vann. Er det lenge siden du har byttet oljen? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Les denne https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Forlate info Har du gearoljekjøler sjekk den Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tjodleif Svart 17.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Den ble byttet i 2021. Er vel 3 års intervaller på service så nå var det på tide med bytte. Aner ikke om det er gearoljekøler... Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Ok, byttet du pakninger til nivå og tappeskrue sist? Sitér dette innlegget Link to post
Tjodleif Svart 17.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Regner med at det ble gjort. Kjøpte brukt motor av merkeforhandler i 2021. En 2013 mod som da var ny-servet. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 JimmyT skrev 6 minutter siden: Regner med at det ble gjort. Kjøpte brukt motor av merkeforhandler i 2021. En 2013 mod som da var ny-servet. Ok. Regner med du har nye pakninger så du får bytte olja og testkjøre motor. Utelukke evt dårlige pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
Tjodleif Svart 17.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 Sinvano skrev 5 minutter siden: Ok. Regner med du har nye pakninger så du får bytte olja og testkjøre motor. Utelukke evt dårlige pakninger. Såpass "uheldig" at jeg har kjøpt ny båt og solgt denne. Det er kjøper som oppdager dette. Overraskende for både kjøperen og meg🙄 Vet derfor ikke helt hva som skjer videre her... Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 17.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2024 JimmyT skrev 28 minutter siden: Den ble byttet i 2021. Er vel 3 års intervaller på service så nå var det på tide med bytte. Er det 3 års skiftintervall på girolja på Evinrude? Jeg trodde fet normale var en gang i året eller hver 100 time, evt muligens 200 timer på noen. Pleier å bytte girolje årlig på mine motorer, bortsett fra på 6-hesteren hvor jeg har byttet 2 ganger årlig for at ikke garantien skal ryke. Der blir forøvrig girolja (Yamaha sin egen Yamalube) helt svart på ca 100 timer. Mens på de andre motorene som går flere timer mellom ojleskiftene så er det minimalt med misfarging på olja (bruker Biltema sin der). Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 18.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2024 mange verksteder sier de har bytta, uten å bytte også. så velg med omhu. gåene tettinger(simring) eller bare pakninger om du er heldig spm er jo også om du har hatt så mye vann at ting har korrodert inni der. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2024 Sinvano skrev for 13 timer siden: Ok, byttet du pakninger til nivå og tappeskrue sist? JimmyT skrev for 13 timer siden: Regner med at det ble gjort. Kjøpte brukt motor av merkeforhandler i 2021. Det ville jeg ikke tatt for gitt, mye slurv og snarveier rundt om. Men det er uansett flere lekkasjemuligheter enn bare de pakningene. Det er vel kanskje minst sannsynlig at det er der problemet ligger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
andersb Svart 18.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2024 enig med mr komodo her, er alltid noe mer gøy, typ simring som minimum Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2024 Begynn, med det enkleste/rimeligste som er pakningene. Jeg har sett eksempler på at verksteder har gjenbrukt pakninger, helt glemt pakning, oversett at den gamle satt igjen slik at det ble doble pakninger, mange muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.