Capt Chaos Startet 19.Juli Del på Facebook Startet 19.Juli Hei. Jeg har et ladeproblem jeg ikke finner ut av. Jeg har 1 startbatteri og 2 forbruksbatteri. De er også koblet sammen via en boost knapp som jeg bruker under oppstart for å få mer power til starteren. Problemet er at nå lader den kun startbatteriet og ikke forbruk. Voltmeteret viser ca 13,5V på tomgang. Jeg har en Victron Smartshunt som viser status på batteri og lading. Under oppstart så får forbrukbatt en høy peak som tilsier at den mottar spenning men detter kjapt ned igjen. Noen her som har forslag på hva jeg kan se etter? Jeg har gått over koblinger på dynamo, renset og sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Capt Chaos skrev 3 minutter siden: Jeg har 1 startbatteri og 2 forbruksbatteri. De er også koblet sammen via en boost knapp som jeg bruker under oppstart for å få mer power til starteren. Du må si mer om denne sammenkoblingen. En slik "boost knapp" har jeg ikke hørt om. Har du noen spesifikasjoner på dette og bilder av komponenten? Og så må du redigere overskriften på tråden iht. forumsreglene, ellers kan moderator slette hele tråden. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Capt Chaos Svart 19.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli Komodo skrev 3 minutter siden: Du må si mer om denne sammenkoblingen. En slik "boost knapp" har jeg ikke hørt om. Har du noen spesifikasjoner på dette og bilder av komponenten? Og så må du redigere overskriften på tråden iht. forumsreglene, ellers kan moderator slette hele tråden. Hei. Har endret tittel nå og håper det er mer beskrivende og innenfor reglene. Boost knappen gjør egentlig bare at jeg kan hente strøm fra alle batteriene under en oppstart. Det er originalt på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Capt Chaos skrev 10 minutter siden: Hei. Har endret tittel nå og håper det er mer beskrivende og innenfor reglene. Capt Chaos skrev 10 minutter siden: Boost knappen gjør egentlig bare at jeg kan hente strøm fra alle batteriene under en oppstart. Det er originalt på båten. Det skjønner jeg. Men den knappen styrer jo nødvendigvis en eller annen dings, f.eks. et rele. Det er dette jeg lurer på. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Capt Chaos Svart 19.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli Komodo skrev 5 minutter siden: Det skjønner jeg. Men den knappen styrer jo nødvendigvis en eller annen dings, f.eks. et rele. Det er dette jeg lurer på. Det sitter et relé og en svær sikring bak batteriene som er koblet mellom + kablene fra start og forbruk. Men dette fungerer som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Capt Chaos skrev for 4 timer siden: Det sitter et relé og en svær sikring bak batteriene som er koblet mellom + kablene fra start og forbruk. Men dette fungerer som det skal. Hvis du har lading inn på den ene banken, men ikke på den andre, så må det nesten være noe feil med det releet som kobler disse sammen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Swingswong Svart 20.Juli Del på Facebook Svart 20.Juli Om du starter å lade forbruk når du trykker inn boost, er det sannsynlig at du kan ha et defekt ladeskille eller en sikring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.