troja Startet 10.Januar.2006 Del på Facebook Startet 10.Januar.2006 hei va symbolisere di forskelige anker typene er det noen av dem som symboliserer havn? det ene ankre er helt vanlig anker! det andre har mistet en tagg! det tredje ser mere ut som en dregg med flere tagger? i kartet står dem som felles ankringsplass! greit og vite hva forskellene er da jeg driver og planlegger sommer turene hilsen jim Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Hej Troja ! ser att du får dåligt med svar på din fråga, så her ser det ut i svenska sjökart...... Kort A, Symboler och förkortningar i svenska sjökort en liten bit ner på sidan syns "hamnar" med dess olika symboler Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjøtummel Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 (redigert) det ene ankre er helt vanlig anker! det andre har mistet en tagg! det tredje ser mere ut som en dregg med flere tagger? I heftet Symboler og forkortelser i norske sjøkart (som er veldig kjekt å ha liggende) står de to siste oppført som symboler som forekommer i eldre sjøkart. Verre er det ikke. I tillegg finnes et symbol hvor ankeret har vinger. Dette betyr ikke "se opp for flygende anker" (enkelte hendelser er det umulig å glemme - uhell med anker eller dregg som kastes fra båt kommer høyt opp på listen). Redigert 10.Januar.2006 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Hej Troja ! ser att du får dåligt med svar på din fråga, så her ser det ut i svenska sjökart...... Kort A, Symboler och förkortningar i svenska sjökort en liten bit ner på sidan syns "hamnar" med dess olika symboler Hva betyr Varning för ankring ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Hva betyr Varning för ankring ?kan tenka mig oren botten, skrot eller dålig ankarbotten, skall kolla upp det........(håller på med videon nu...det kommer segling på STV2 1815) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
troja Svart 10.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Takk for hjelpen og en fin side med symboler det er et gamelt sjøkart ja, men det er fortsat flere typer anker på det! så jeg for kjøpe Symboler og forkortelser i norske sjøkart, og starte med pugge symboler. har bokhandelen slike hefter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Trodde at de ulike symbolene hadde med hvor store båter havnen var egnet for jeg... men jeg husker ikke hva de forskjellige stod for da. Jeg er sikker på at jeg har sett en oversikt over dette et sted dog... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
o.b.lix Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 (redigert) Dette er i alle fall hentet fra sjøkart (ikke båtsportkat): EDIT: Hentet fra "På rett kurs" (båtførerprøven): "Steder som byr på særlig gode ankesplasser, er avmerket på følgende måter: Ankersplass er merket med et anker med to klør. I eldre kart er ankersplasser for mindre båter merket med et anker med én klo eller med fire klør." Redigert 10.Januar.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.