R.O Startet 19.Juli Del på Facebook Startet 19.Juli Noen som har brukt finn son tjeneste, eller har andre tips. Vi er i området 800.000, og båten er registrert i skipsregisteret. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Direkte/straksoverføring samtidig som skjøte/endring i skipsregister signeres. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Fritt etter husken fra da jeg kjøpte skipsregistret båt; Hvis det er banklån med i bildet pleier banken overføre pengene til selger etter kontrakt og skipsskjøte er signert og registrert. Selger får en mail i forkant med bekreftelse fra kjøpers bank om at de er klare til å betale ut pengene til selger så snart eierskiftet er registrert, slik at selger da kan føle seg tryggere på å signere og overføre eierskapet. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Båtadvokaten her på forumet har en veldig god kontrakt i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Det står litt her: https://www.sdir.no/fritidsbat/registrere-fritidsbat-i-nor/ny-eier-av-fritidsbat/omregistrering--eierskifte-nor-under-15-meter/ For min del var jeg mest bekymra for å taste feil kontonummer v. pengeoverføringen, siden jeg visste jeg kunne stole på selger, så akkurat hvordan dette håndteres best uten risiko for begge parter vet jeg ikke... Edit: fritt etter hukommelsen så betalte jeg rett til selger, selger innfridde pant i båten, og så ble eierskifte registrert. Jeg vil jo antagelig tro at dette *ikke* er måten å gjøre det på, men som sagt, var 110% sikker på selger. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli quantumduck skrev 2 minutter siden: For min del var jeg mest bekymra for å taste feil kontonummer v. pengeoverføringen, siden jeg visste jeg kunne stole på selger, så akkurat hvordan dette håndteres best uten risiko for begge parter vet jeg ikke... Det har jeg også vært redd for. Tester derfor med et mindre beløp eks 5000,- og lagrer mottaker. Når det går gjennom på straksbetaling og bekreftes mottatt av selger overføres resten Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Gjøres tryggest via bank. I mitt tilfelle var der større lån på båt enn kjøpssum, og båt var registrert i Brønnøysund. Min bank bekreftet til selger og hans panthaver/bank at beløpet ville overføres så snart pantet var slettet og båt registrert på meg. Selger signerte kjøpskontrakt og skipsskjøte som selger og kjøpers bank fikk kopi av. I kontrakt var spesifisert hvordan oppgjøret skulle skje. (Regner med at selger gjorde en avtale med sin bank om hvordan restlån skulle håndteres) Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.