Jump to content

Skjev hydraulisk sylinder på påhengsmotor, hvor alvorlig?

Lama

Recommended Posts

Dette er en skikkelig tabbetråd. Vi har ikke greie på motor og terminologi, men har etter litt googling funnet ut at delen denne tråden handler om kalles hydraulisk sylinder.
Dreggen ble liggende ørlite i veien for motoren idet vi tiltet den opp etter endt båttur i dag. Vi la ikke merke til at den buttet i dreggen, og sylinderen ble helt skjev (bilde).

Siden det nå føles veldig lenge til mandag så spør jeg her om noen vet hvor omfattende skaden er og hva vi kan forvente av kostnader for reparasjon.

IMG_8873.jpeg

IMG_8874.jpeg

Det kan se ut som om braketten på venstre side er vridd litt opp og det kan godt være at det er bare å vri den tilbake. Om styringen ellers virker greit og ikke lekker så er den nok ok.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
dieselfan skrev for 2 timer siden:

Har vært i flere båthavner i dag for å se hvordan SeaStar styringa er festet men fant ikke ut så mye. Vi krysser fingrene for at dette uhellet ikke ødelegger ferien for deg.

Det var veldig hyggelig tenkt og gjort, tusen takk! 

SveinHa skrev 33 minutter siden:

Det kan se ut som om braketten på venstre side er vridd litt opp og det kan godt være at det er bare å vri den tilbake. Om styringen ellers virker greit og ikke lekker så er den nok ok.

Det ser ut til at vi har vært såpass heldige. Vi tok opp båten i morges for å se om noe kunne gjøres. Løsnet på noen skruer og klarte å vri braketten nesten helt tilbake igjen. Den er fortsatt ørlite skjev, men ikke så mye at noe butter imot ved bruk. 
Styringen virker ok og ingen lekkasje. Har hatt en fin dag på vannet i dag. Tenker vi får det sjekket ved service når sesongen er over. Vi er stort sett bare på dagsturer i fjorden her, så satser på at dette går fint. 

Takk for alle innspill! 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...