Vladak Startet 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2024 Hvilket lim vil du anbefale å bruke i mitt tilfelle? Jeg prøvde to-komponent... men det varer ikke lenge. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Her vil jeg anbefale å legge glassfiberduk som armering. Eventuelt lage et nytt feste i metall. Det kan være så enkelt som to slangeklemmer med den ene tredd inni den andre. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Enig litt tilp0asning og to slangeklemmer og når vinklen er bra sause det inn med kjemisk metall Mulig den måjusteres litt ned. https://www.clasohlson.com/no/Loctite-Power-Epoxy/p/Pr349015000 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Tviler på om du greier å lime det bruddet uten at det knekker igjen. Men denne svingeren koster vel litt, så her kan det være verd å legge ned litt jobb for å fikse. Jeg ville slipt bort restene av det gamle festet med en båndsliper, og samtidig rubbet opp overflaten på hele oversiden. Så ville jeg laget et nytt feste og limt det med f.eks Araldite og brukt hele arealet på oversiden av svingeren slik at det tåler mest mulig. Nytt feste ville jeg antagelig laget i syrefast, evt laminert opp noe i glassfiber. Bare fantasien som setter grenser ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Evt plastsveise med syrefast metall som smeltes inn. Plastsveis holder en god del. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Evt plastsveise med syrefast metall som smeltes inn. Men er denne plasten sveisbar? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
SveinHa Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Kjenner du noen med 3D-printer så ville jeg laget en helt ny brakett i PETG eller ABS med riktig vinkel uten justering for bedre styrke og festet på hele toppen slik @Komodo nevner. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
tobixen Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 5 hours ago, J-Å said: Her vil jeg anbefale å legge glassfiberduk som armering. Det er dét jeg ville gjort - epoxy og glassfiberduk. Nå skyldes kanskje dét at jeg har epoksy og glassfiberduk på lager i båten. Det holder neppe med bare lim her. Litt duk i tillegg, så kan det holde bra. Nå er det jo kommet mange andre forslag her i tråden som kanskje (og kanskje ikke) er bedre enn å bruke epoksy og glassfiberduk. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
abbor Svart 21.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2024 Det eneste limet jeg har funnet som fungerer til å lime knekte svingere er J&B Weld epoxylim. Men da kan en ikke prøve med noe annet først. Svingeren din ser så lang ut at det nok må til en forsterkning. Alle StructureScan svingerene jeg har hatt har vært montert på en metall eller plastskinne. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2024 Komodo skrev On 21.7.2024 at 19.29: Men er denne plasten sveisbar? Det vet ikke jeg. Smelter den ved varme så er den vel det? Spør av nysgjerrighet. Men jeg har forstått at det er ikke alle typer plast man kan blande når man sveiser. Jeg har lykkes med å sveise plast som ikke kan limes. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.