Jump to content

Kjøpe nytt seil via internett


Allan E

Recommended Posts

Vi har bestemt oss for å kjøpe nytt storseil via internett. Denne seilmakeren trenger jo en del opplysninger.

Er det noen som har et skjema med så mye opplysninger som de trenger?

 

Jeg har sett litt her og der men ikke funnet noe som jeg er fornøyd med. Det bør jo være litt om antall revinger, cunningham, flaterev, eventuelle spiler, hva slags fot, seilnummer osv.

Link to post
Share on other sites

Ligger noe skjemaer hos Hovdan seil.

 

Gladiateur 33 er vel ikke så vanlig, ligger 4 registrerte på Norlys, men ikke noe standardmål, så jeg vil tro at din båt bør måles.

 

(På min båt var det ingen seilmakere som trengte noen mål...).

 

Hvis du ringer litt rundt kan det hende noen seilmakere kommer ut og måler båten for deg?

...antar at du ønsker billigst mulig seil? Ikke undervurder verdien av en lokal seilmaker som kan gjøre justeringer etter levering...

Redigert av Nefertiti (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ikke undervurder verdien av en lokal seilmaker som kan gjøre justeringer etter levering...

Nei det en en fin ting dette men besparelsen er nok så stor at du kan ha en seilmaker på besøk mer enn 1 gang og enda ha litt igjen sammenlignet med å kjøpe her. Jeg handler direkte på seilloftet.

Den seilmakeren som jeg skal bruke er representert her hjemme.

Link to post
Share on other sites

Hiver meg innpå med en litt OT info:

Trenger ny kallesje til min Hardy Regatta 20 fot....

Lokale (norske) "konfeksjonister" forlanger 12 - 20 TUSEN for ny!!! (Og da må jeg levere den gamle for måltaking = koster mye frakt!)

Fabrikk i UK selger meg ORGINAL til 5.600,- NOK inkl. frakt til Trondheim!!

SÅåhhh, hvorfor ikke undersøke på nettet??

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Nei det en en fin ting dette men besparelsen er nok så stor at du kan ha en seilmaker på besøk mer enn 1 gang og enda ha litt igjen sammenlignet med å kjøpe her. Jeg handler direkte på seilloftet.

Den seilmakeren som jeg skal bruke er representert her hjemme.

Hvem du har tenkt å handle hos? Hva slags seil skal du ha? Og hvor mye er besparelsen?

Kjøpte selv nettopp nye seil, og siden jeg har litt regattaambisjoner + kvalitetskrav vurderte jeg kun seilmakere i Norge. Forsåvidt sjekket jeg litt priser i Sverige og UK, men forskjellene var for små til at jeg ville ofre lokal support...Når det er sagt, så er det vel knapt noen som syr seilene sine i Norge...

 

Mine seil er designet i Norge/Sverige, sydd i Thailand med duk fra USA...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...