Jørgenottosen Startet 23.Juli Del på Facebook Startet 23.Juli Hei! Jeg klarte å kjøre min kjære Craftsman Marine 2.16 tom for diesel her forleden dag, og har nå gått i gang med å lufte ut systemet. Jeg har luftet helt til toppen av finfilteret, og her kommer det bare flott diesel ut. Samtidig vil den ikke starte, og jeg mistenker at det kan ligge noe luft igjen på brennstoffventilene. Fortsatt er jeg litt usikker på om denne motoren egentlig skal være selvluftende(?). Er det noen her inne som vet? Jeg kan ikke finne noe i manualen verken eller. På forhånd - takk ⛵️ Sitér dette innlegget Link to post
Jørgenottosen Svart 23.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli Jeg ser at på manualen til «grunnmotoren» en Mitsubishi L2E, så skal man visst nok lufte helt til injeksjonspumpa! Da må det vel være her lufta ligger og lurer 🤔🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 23.Juli Del på Facebook Svart 23.Juli Hei, har S4L2 i et aggregat. Ville ha A pumpet litt med den manuelle pumpa. Løsne mutter på dieselrør på en dyse, og kinn til det spruter ut rendiesel. Teit til mutter og glød(?) og start. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Jørgenottosen Svart 23.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli Dette funket utmerket! Nå er sommeren reddet. Tusen takk for hjelp @Arejane Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 24.Juli Del på Facebook Svart 24.Juli Jørgenottosen skrev for 9 timer siden: Dette funket utmerket! Nå er sommeren reddet. Tusen takk for hjelp @Arejane Så bra, bare hyggelig. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Arejane Svart 24.Juli Del på Facebook Svart 24.Juli Antar det er gløding også på din motor. Synes min motor er treg å starte (Må kinne mye). Hvor lett starten motoren din normalt? Må du gløde alltid, og hvor lenge? Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Jørgenottosen Svart 24.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli Stort sett så trenger jeg egentlig ikke gløde. Motoren starter lett. Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 24.Juli Del på Facebook Svart 24.Juli OK, takk for svar. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.