Jump to content

Bytte registerreim på volvo TAMD22


kjelldo51@gmail.

Recommended Posts

Instruksjonsboka sier vel 2000 timer. Noe som bare er villedende. Jeg har nettopp byttet på min egen TAMD22. Det er 10 år med 450 timers driftstid siden jeg byttet sist. Det er relativt enkelt å bytte reima, uten at motoren må ut. Krever blant annet at du låser veiv, kam og dieselpumpe.
Sist gang kjøpte jeg original Volvo Penta reim, den var produsert i 2009, var med andre ord 5 år gammel allerede ved montering. Kostet ca 1.000,- Nå koster de omtrent 1.500,-. Kjøper du hos Volvo Penta aner du ikke aldre før reima kommer. De fleste produsenter angir maks 8 års lagringstid. Conti merker sine reimer med "Install before date" Kjøpte ny reim hos Eurodel, delenr. 32641. Koster i dag 333,- Reima var produsert sent i 2023. Bør også bytte løpehjul og strammehjul. Finnes hos VP, men finnes også andre steder, men koster uansett litt. Husk at dette er en Perkins motor som også ble brukt i Rover Montego og Austin Maestro og diverse andre kjøretøy. I båtverden heter den Perkins Prima T50/T60 (?)
Legger ved en link som omhandler bytte, relativt informativ, men forteller ikke alt:
https://sistermidnight.co.uk/?p=9143

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...