caribbean Startet 27.Juli Del på Facebook Startet 27.Juli Jeg skal til USA på tirsdag og har tenkt å kjøpe en seilbåt. Båten skal aldri til Norge eller Europa. Jeg må jo registrere den i et land, så er det mulig å registrere den i Norge? Jeg vil selvsagt ikke betale noe annet enn årlig registreringskostnad. Jeg er utflyttet og oppholder meg bare i Norge noen få uker i året, hvis det har noen betydning. Jeg så på sbt.rs.no , småbåtregisteret, men "båter som ikke er fortollet til Norge.....registeres ikke" Noen som vet hvordan man registrerer en båt i Norge, som aldri skal innom landet? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 27.Juli Del på Facebook Svart 27.Juli Det enkleste er vel å beholde den amerikanske registreringen, men det vil du kanskje ikke? VI kjøpte en amerikansk båt for snart 20 år siden og ønsket ikke å seile med amerikansk flagg. I hvert fall den gangen var det vanskelig å få den registrert i Norge uten å ha båten her. Vi endte med å melde oss (båten) inn i KNS og brukte det flotte papiret med stempler, ordet "royal" med mere så lenge vi brukte båten. Det var aldri noen problem selv i land som er strenge for eksempel Kuba. Planen var å registrere båten i Norge når vi kom hem, men båten ble et par år senere solgt i Nya Caledonien. Jeg vet ikke hvordan det da gikk med registreringen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 27.Juli Del på Facebook Svart 27.Juli Du kan jo prøve NOR registeret. Men de krever endel dokumentasjon, så det kan være litt komplisert hvis det er en brukt båt. Det forholdsvis enkelt å få norsk seilnummer . Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 28.Juli Del på Facebook Svart 28.Juli Så lenge du er norsk statsborger kan båten registreres i skipsregisteret (NOR). Hvis ikke båten er registrert i et skipsregister allerede (og kan slettes derfra) og ikke alle dokumenter foreligger, er det likevel mulig å få den registrert men det krever en viss innsats å få det til. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.