Jump to content

Tips til kjøp av Vannscooter, ca 80k og under 50 knop

sk500

Recommended Posts

Jeg er en mann på snart 50 med kone og voksne barn som lurer på kjøp av vannscooter til lek og moro. Har aldri hatt noe særlig lyst på vannscooter, men ”barn” og særlig kone har lyst på. Bor ved ett innlandsvann og har hatt båt der i en halv mannsalder og vil fortsette med det.
Tenker prisklasse rundt 80.000+- og må gå under 50 knop. Helst med henger også. Tenker en lett omsettelig en visst ikke dette faller i smak.

Ser på finn.no at mesteparten til salgs er seadoo.

Noen tips?

Jo nyere jo bedre her! Tror det er ynse vedlikehold på disse og lenge imellom bruk!! Jeg og sønnen har snakka om vannscooter Seadoo 260-300, men tror det blir en sånn ting man går lei litt, og den må jo helst taes opp etter bruk.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

1 hour ago, Captain A said:

Bare og kjøpe ein med service bok i orden det 👍

Har kjøpt veldig mange biler, båter og MC’er som mangler service bok og instrruksjonsbok…. Tipper det også gjelder Vannscooter! Noe jeg synes er usedvanlig sløvt!!☺️ Kansje om man kjøper noe som er 1-3 år gammelt kan man være heldig!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev for 3 timer siden:

Jo nyere jo bedre her! Tror det er ynse vedlikehold på disse og lenge imellom bruk!! Jeg og sønnen har snakka om vannscooter Seadoo 260-300, men tror det blir en sånn ting man går lei litt, og den må jo helst taes opp etter bruk.

Jeg har aldri eid en scooter, men har kjørt meg lei. Det tok ca 100 timer 

Eika skrev 58 minutter siden:

Jeg har aldri eid en scooter, men har kjørt meg lei. Det tok ca 100 timer 

Jeg ble lei lenge før 100 timer og hadde det ikke vært den store med 260 hk så hadde jeg blitt lei før det.
Hadde fri tilgang for tre år siden men der jeg bor og ønsker å kjøre er det bare lov å kjøre i ett lite område.
Det hadde nok en stor innvirkning på bruken så da var det bare bunngass og lek men man lærte seg jo fort att 60 knop ikke er dramatisk,
Går jo omtrent like fort som en trimmet moped selv om det skyver ganske mye bedre opp i fart 

Også kommer det ikke luft til i saltvanns kretsen, så det er ikke så kritisk med ferskvanns kjøring :p 

Men en vannscooter er bare å smøre med hardt bunnstoff da, det er krefter i overflod og vannjet system som skyver det, det skyver, men det er jo elendige skrog hvis man skal tenke på hydrodynamikk osv så tviler på at hardt bunnstoff gjør noe skade 

Captain A skrev 1 time siden:

Trixx kan tilte vannjet opp slik man stå rett opp med den på gøy. Google det. 

høres jo ut som noe som øker morro-faktoren på en slik farkost :cool:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

On 7/28/2024 at 4:42 PM, sk500 said:

Jeg er en mann på snart 50 med kone og voksne barn som lurer på kjøp av vannscooter til lek og moro. Har aldri hatt noe særlig lyst på vannscooter, men ”barn” og særlig kone har lyst på. Bor ved ett innlandsvann og har hatt båt der i en halv mannsalder og vil fortsette med det.
Tenker prisklasse rundt 80.000+- og må gå under 50 knop. Helst med henger også. Tenker en lett omsettelig en visst ikke dette faller i smak.

Ser på finn.no at mesteparten til salgs er seadoo.

Noen tips?

Husk nå på at selv om det er morro for deg og unger, er det en pest og plage for alle andre som må høre på levenet de som morer seg lager. Beklager å ikke holde meg til sak, men synes hensyn til andre i økende tempo svinner hen for sitt eget forgodtbefinnende.  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...