sk500 Startet 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2024 Jeg er en mann på snart 50 med kone og voksne barn som lurer på kjøp av vannscooter til lek og moro. Har aldri hatt noe særlig lyst på vannscooter, men ”barn” og særlig kone har lyst på. Bor ved ett innlandsvann og har hatt båt der i en halv mannsalder og vil fortsette med det. Tenker prisklasse rundt 80.000+- og må gå under 50 knop. Helst med henger også. Tenker en lett omsettelig en visst ikke dette faller i smak. Ser på finn.no at mesteparten til salgs er seadoo. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Seadoo spark trixx 3 up kommer du ikkje utenom da. Bare og kjøpe ein flett ny ein Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Jo nyere jo bedre her! Tror det er ynse vedlikehold på disse og lenge imellom bruk!! Jeg og sønnen har snakka om vannscooter Seadoo 260-300, men tror det blir en sånn ting man går lei litt, og den må jo helst taes opp etter bruk. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Captain A Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 -morten- skrev for 1 time siden: Jo nyere jo bedre her! Tror det er ynse vedlikehold på disse og lenge imellom bruk!! Jeg og sønnen har snakka om vannscooter Seadoo 260-300, men tror det blir en sånn ting man går lei litt, og den må jo helst taes opp etter bruk. Bare og kjøpe ein med service bok i orden det 👍 Sitér dette innlegget Link to post
sk500 Svart 28.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Tenker også at dette går en fort lei av. Derfor tror jeg det kan være greit å kjøpe en som er lett å selge igjen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 1 hour ago, Captain A said: Bare og kjøpe ein med service bok i orden det 👍 Har kjøpt veldig mange biler, båter og MC’er som mangler service bok og instrruksjonsbok…. Tipper det også gjelder Vannscooter! Noe jeg synes er usedvanlig sløvt!!☺️ Kansje om man kjøper noe som er 1-3 år gammelt kan man være heldig! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eika Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 -morten- skrev for 3 timer siden: Jo nyere jo bedre her! Tror det er ynse vedlikehold på disse og lenge imellom bruk!! Jeg og sønnen har snakka om vannscooter Seadoo 260-300, men tror det blir en sånn ting man går lei litt, og den må jo helst taes opp etter bruk. Jeg har aldri eid en scooter, men har kjørt meg lei. Det tok ca 100 timer Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Eika skrev 58 minutter siden: Jeg har aldri eid en scooter, men har kjørt meg lei. Det tok ca 100 timer Jeg ble lei lenge før 100 timer og hadde det ikke vært den store med 260 hk så hadde jeg blitt lei før det. Hadde fri tilgang for tre år siden men der jeg bor og ønsker å kjøre er det bare lov å kjøre i ett lite område. Det hadde nok en stor innvirkning på bruken så da var det bare bunngass og lek men man lærte seg jo fort att 60 knop ikke er dramatisk, Går jo omtrent like fort som en trimmet moped selv om det skyver ganske mye bedre opp i fart Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Har kjørt mest rxp300 jeg, men mye gtr 215 og 230 også. Skulle jeg hatt en selv hadde jeg kjøpt gtr215. Syns ikke 300 går noe spess bedre, men bruker jævla mye mer. For at det skulle være spennende på slutten, måtte man kjøre med crosserutstyr og flytedress i samme ruta som denne i 30-50knop Sitér dette innlegget Link to post
forskern Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Jeg er 64 år. Har hatt en GTX 300 i 6 år. Er ikke nær å gå lei. Bruker den ikke mye, men har gitt ufattelig mye glede både for meg selv og ungene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 -morten- skrev for 5 timer siden: den må jo helst taes opp etter bruk. evt ha den på en slik dokk: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Jeg har kamerater som har hatt de liggende på vannet over hele sommeren, kjørt det til og fra jobb nesten hver eneste dag, bortsett fra enkelte turer opp for spyling og vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 med daglig bruk + litt spyling i tillegg så rekker vel ikke groen å få alt for mye overtak tenker jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 28.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2024 Også kommer det ikke luft til i saltvanns kretsen, så det er ikke så kritisk med ferskvanns kjøring :p Men en vannscooter er bare å smøre med hardt bunnstoff da, det er krefter i overflod og vannjet system som skyver det, det skyver, men det er jo elendige skrog hvis man skal tenke på hydrodynamikk osv så tviler på at hardt bunnstoff gjør noe skade Sitér dette innlegget Link to post
sk500 Svart 29.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 Men en SeaDoo spark trixx 2 eller 3 er en kurant sak da..? Med tanke på bruk og eventuelt videresalg. Sitér dette innlegget Link to post
sk500 Svart 30.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Da har jeg en seadoo trixx 2 og en trixx 3 på gang. Hvilken bør jeg gå for da? Og hva er egentlig forskjellen, bortsett fra 2 og 3 seter Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Trixx 3. litt lengre sitte pute og forlengelse bak. Er uansett bare maks ein 2 seter Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Captain A skrev 11 minutter siden: Trixx 3. litt lengre sitte pute og forlengelse bak. Er uansett bare maks ein 2 seter Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 .. og hva er forskjellen på Spark og Spark Trixx? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Captain A Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 ivar skrev 3 minutter siden: .. og hva er forskjellen på Spark og Spark Trixx? Er snart opp ned selv her på pga akevitt … Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Trixx kan tilte vannjet opp slik man stå rett opp med den på gøy. Google det. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Bilder havner opp ned…. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Captain A skrev 1 time siden: Trixx kan tilte vannjet opp slik man stå rett opp med den på gøy. Google det. høres jo ut som noe som øker morro-faktoren på en slik farkost Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Big Horn Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 On 7/28/2024 at 4:42 PM, sk500 said: Jeg er en mann på snart 50 med kone og voksne barn som lurer på kjøp av vannscooter til lek og moro. Har aldri hatt noe særlig lyst på vannscooter, men ”barn” og særlig kone har lyst på. Bor ved ett innlandsvann og har hatt båt der i en halv mannsalder og vil fortsette med det. Tenker prisklasse rundt 80.000+- og må gå under 50 knop. Helst med henger også. Tenker en lett omsettelig en visst ikke dette faller i smak. Ser på finn.no at mesteparten til salgs er seadoo. Noen tips? Husk nå på at selv om det er morro for deg og unger, er det en pest og plage for alle andre som må høre på levenet de som morer seg lager. Beklager å ikke holde meg til sak, men synes hensyn til andre i økende tempo svinner hen for sitt eget forgodtbefinnende. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Hvis jeg som ikke skal ha scooter skulle hatt scooter, hadde jeg kjøpt Yamaha. Virker som de har mer holdbare motorer, som jo høres fornuftig ut, ref påhengsmotorer. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.