Mr Greenhill Startet 29.Juli Del på Facebook Startet 29.Juli (redigert) Hei. Jeg bruker en Suzuki 6hk 4 takt, usikker på år men tipper ca 10år gammel (ikke min men jeg bruker den) Jeg har smurt med fettpumpe på den ene nippel (på stammen) jeg kunne finne, men finner ingen andre nipler. Giret er veldig tungt å bevege på nå lurer jeg på hvordan jeg kan fikse dette? Kan jeg spraye med WD-40 eller må jeg bruke noe annet? Eventuelt hvor skal jeg smøre? Jeg er amatør når det kommer til båtmotorer så om noen har bilder og kan guide meg så hadde det vært fantastisk, men jeg finner frem i motorrommet ved skriftlig beskrivelse. På forhånd takk for tips og hjelp. Jeg kjører til naustet og prøver å finne ut av det mens jeg venter på svar fra dere. Ha en strålende dag videre. Redigert 29.Juli av Mr Greenhill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 29.Juli Del på Facebook Svart 29.Juli Legg gjerne ut et par bilder av motor og motorkode. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Juli Del på Facebook Svart 29.Juli Det var en bra tittel ja kjenner ikke så godt til de nyere 4t småmotorene, men dette var ikke helt uvanlig på feks 4hk 2T. Der var det rett og slett selve girhendelen som satte seg fast i hylsa den går i. (Sannsynligvis vanninntrenging + saltavleiringer) På min så knakk hendelen til slutt. Måtte av med motorblokka for å bytte Er tetninger på denne hylsa, så vanskelig å få smurt opp uten å demontere ser det ut til delediagram: for 2019 F6 : https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard/2019/6hp/f6lmha/control Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post