Aslakf Startet 29.Juli Del på Facebook Startet 29.Juli Fikk alarm (ulelyd) på høy temperatur når motoren ble kjørt en lengre periode med rundt 30% belastning. Fikk kjølt den ned, men ulingen fortsetter fremdeles dagen etter, når tenningen settes på og motoren sviver. Jeg vil anta at temperstursensoren er ødelagt. Meg bekjent er det to årsaker til alarm på disse motorene. Temperatur kjølevann og nivå oljetank. Kontrollstrålen er sterk, og oljetanken er full. Derfor tenkte jeg å finne temperaturføleren og koble denne fra, for å se om hylingen stanser. Har funnet ledningen på bildet, og lurer på om det er temperaturføleren. har ikke klart å finne noe på nettet som gir meg svar. Kan noen bekrefte/avkrefte at det er ledningen til temperaturføleren, eller sende ett bilde/beskrivelse av hvor den er. fortsettelse: fikk bekreftet fra veksted at det var temperatursensoren. Koblet denne fra og den fortsatte å hyle. Altså antar jeg at feilen ikke ligger der. På disse motorene mener jeg det bare er to alarmer. Den andre alarmen er nivåføler i oljetank. Fant to blåe ledninger inn til sensoren i oljetanken og koblet de fra. Da forsvant alarmen. Konklusjonen er at den føleren er ødelagt. Får bare passe på at jeg fyller olje på tanken😊👍🏻 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.