Maika Startet 30.Juli Del på Facebook Startet 30.Juli Mine to VP MD2030 med S-120-drev fra 1999 begynner å trenge mye omsorg for å fortsatt være til å stole på, og siden jeg har begrenset med tid, så tror jeg at jeg vil kjøpe nye i stedet for å bruke mye penger på «renovering». Jeg sikler fortsatt på mulighetene for en elektrisk løsning (med generator), men for å få fleksibiliteten jeg ønsker så blir det altfor dyrt desverre. Jeg tror derfor at jeg kommer til å gå for den enkleste løsningen og sette inn to nye VP D1-30 med nye drev. Videre så har jeg begrenset med tid, så selv om jeg er sånn passe teknisk anlagt, så ser jeg at jeg desverre ikke burde satse på å å sette dem inn selv. LaSa Båt og Motor er svært nærme hjemmehavnen min, og sannsynligvis har jeg båten på land der i vinter, så det gjør jo alt muligens enda enklere, men er det noen som har anbefalinger til andre VP-installatører på østlandet? Eller hva med Strømstad? (Grebbestad er lagt ned?) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Jeg ville nok ha hørt med Ragnar Ringstad i Fredrikstad først, Maika. Alle jeg snakker med og egen erfaring lovpriser de gutta der. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 30.Juli Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli Takk, de skal jeg høre med! Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Jarlsø marina på Jarlsø i Tønsberg er også et velrenomert VP verksted. Kan være verdt å sjekke med de også eventuelt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Eg reknar med at installasjonen går lettare dersom du har VP frå før, men er det andre grunnar til at du vil ha nye VP? Er ikkje dette eit godt høve til å få seg gode motorar? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Jeg tror det skal være svært enkelt å erstatte S-120 drev med S-130 drev. De bruker ihvertfall samme belg. Motoren vil trolig passe også. Motorfestene ser ut til å være omtrent på samme sted. D1-30 er en marinisert Perkins 403D-11 industrimotor, som igjen er basert på Shibaura S773L. Det er i utgangspunktet en ganske robust industrimotor. MD2030 er basert på lignende motorer. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Jeg gjorde det samme for 3 år siden D2 50 ( bare en da) jeg brukte RR i Fredrikstad super flinke og anbefales virkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 6.August Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August Ask skrev On 30.7.2024 at 23.49: Eg reknar med at installasjonen går lettare dersom du har VP frå før, men er det andre grunnar til at du vil ha nye VP? Er ikkje dette eit godt høve til å få seg gode motorar? Yanmar veier mer, installasjonen blir mer krevende, jeg kjenner i hvert fall litt til hvordan VP skal skrus på, jeg liker svensker.. Yanmar er sikkert bedre enn VP på endel områder, men skulle det blitt noe annet enn VP så hadde det nok heller blitt Lombardini som er lettere enn VP. Man har da katamaran, @Ask, ikke campingmaran Gabi skrev On 30.7.2024 at 23.08: Jarlsø marina på Jarlsø i Tønsberg er også et velrenomert VP verksted. Kan være verdt å sjekke med de også eventuelt. Takker, sjekker med dem også Sitér dette innlegget Link to post
Andy2 Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Sjekk med Blommenholm Motorverksted. Flinke motorfolk av gode gamle sorten. La-Sa er omtrent det dyreste som er å oppdrive. https://blmotor.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August Del på Facebook Svart 9.August Ragnar Ringstad i Fredrikstad er definitivt stedet å besøke for hjelp til dette. Jeg har enda til gode å høre en eneste klage på det de gjør. Og det er derfor de har noe ventetid. Like fullt klarer de alltid å hjelpe folk som trenger det. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Blouberg Svart 9.August Del på Facebook Svart 9.August Chilli Solbris skrev 1 time siden: Ragnar Ringstad i Fredrikstad er definitivt stedet å besøke for hjelp til dette. Slutter med helhjertet til denne anbefalingen. Satte inn ny motor for meg i vinter. Super service og kvalitet. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
sap_2000 Svart 9.August Del på Facebook Svart 9.August RR i fredrikstad anbefales herifra også. VP verkstedenes Rolls Royce hehe Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.