Hazelnut Startet 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2024 Hei, jeg trenger sårt noen råd for å få ut en Volvo B230. 270 drevet er av. Har løsnet det meste av skruer jeg kan finne. Har løsnet motorfestene og prøvd å jiggle motoren fremover. Mistenker jeg må løsne noe mer. ellers så sitter det såpass at jeg må ta på kran. Link to post
Jakob T Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Demonter drevet,så er det 6 bolten i transmisjon som må skrues ut,da skal motoren være løs fra transom. Lykke til Link to post
Hazelnut Svart 31.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Takk for svar, siste bilde ble helt svart. Har skrudd ut 6 bolter som holder transom på plass også en del bolter fra utsiden. Ringt rundt gir/aksel ? Får se om jeg får nytt bilde opp Link to post
Hazelnut Svart 31.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Alt av bolter fjernet. Link to post
Jakob T Svart 31.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Boltene som skal løses er rundt der drivaksel kommer ut.Når boltene er løsna,er det ein stor ring med o ring innenfor.Når dette er demontert er motoren løs i bakkant.Boltene som du har løsna holder transomen,bør ikkje løsnes om du skal bruke transomen Link to post
Hazelnut Svart 31.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2024 Takk igjen, har fått ut boltene men ikke selve ringen. Kan den gjøre slik at motor står fremdeles fast ? Transom skal også av. Link to post
Jakob T Svart 1.August.2024 Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 Klemringen må av.Kan henge i irr bunnstoff mm. Link to post
Hazelnut Svart 1.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2024 Takk! Skal se om jeg får det av når jeg kommer hjem. Er nok av irr her så ikke umulig at det står Link to post
Hazelnut Svart 2.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2024 Noen gode råd for å få av ringen ? Link to post
Hazelnut Svart 2.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2024 Jakob T skrev On 1.8.2024 at 8.38: Klemringen må av.Kan henge i irr bunnstoff mm. Noe gode råd for å få av klemringen? oppdatering! Fikk den av! Litt hard kjærleik så kom den. Ene hulle for boltene var limt igjen Link to post
subwoofer Svart 16.September.2024 Link til dette innlegget Svart 16.September.2024 Hvor festet du stropper/kjettinger i selve motoren? Skal løfte ut en B230 i løpet av uka. Kan ikke se jeg har sett noen løfteører på den blokka, så hvor pleier man å løfte dem? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn