finnarne Svart 25.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April Etter mange timer med pussemaskinen, og mange ark og bånd med 40-papir så forsvant bunnstoffet. Etter ikke fullt så mange timer så var det primet der det var mulig CopperCoat ble lagt på i 3 omganger: - Kjøl, skegg og ror - Styrbord side - Babord side Det som gjenstår nå er der kjølen hviler på treklosser på krybba, og bak støttene. Har fått flyttet på klossene under kjølen, setter opp løse støtter mens jeg får primet og etterhvert lagt på CopperCoat. Har igjen å montere kuleventiler, med slanger før den kan sjøsettes, men dato for sjøsetting er ikke før 15. mai. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
finnarne Svart 16.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai Onsdag var siste dag for Vifa på land. Gjennomføringer og kuleventiler ble sjekket og de virket tette. Blåste inn med luft fra utsiden, og sjekket med Zalovann på innsiden. Fenderlisten av teak ble renset og frisket opp med Biltema dine remedier. Teaklister over dekk er ikke tatt enda, det er heller ikke vasket fra dekk og opp, men skroget har gått en omgang. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
finnarne Svart Mandag 11:51 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 11:51 JTorsdag var dagen kommet for sjøsetting. Fin lift for bruket Var litt spent, 8 gjennomføringer i messing er byttet ut med Trudesign i tillegg til en ny (siden det likevel var så mange). Og totalt 11 kuleventiler. Ved sjekk etter sjøsetting så det tett ut, og jeg kunne vende snuta hjemover til Barselkilen. Var også litt spent på dieseltilførselen, siden tanken er flyttet, slanger byttet og nytt filterholder med vannutskiller er montert. Motor var kjørt litt på land, men var ikke helt sikker før avreise. Den stoppet noen ganger i begynnelsen av turen, men hadde forseilet litt ute for å ha styringsfart. Kom meg for motor helt frem til båtplassen, så nå regner jeg med at lufta er ute fra tilførselen. Men tilbake til gjennomføringer og kuleventiler, det var ikke helt tett. På 3 timer kom det inn ett par liter, så jeg regnet med å måtte løse det problemet. Men etter en kveldsvakt på jobb, reiste jeg ut igjen, og da var det kommet inn mindre. Etterhvert som intervallene mellom sjekk ble lengre og lengre, så er det mindre og mindre som kommer inn. Så spørsmålet er, vil Sika 591 "trutne" ? Det står at det er vannherdende? Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
-morten- Svart Mandag 12:37 Link til dette innlegget Svart Mandag 12:37 Hvorfor så mange kuleventiler? hvor mange system er det ombord? septik, kjølevannsinntak, gråvann, selvlensing, diesel? Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
finnarne Svart Mandag 14:37 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 14:37 -morten- skrev for 1 time siden: Hvorfor så mange kuleventiler? hvor mange system er det ombord? septik, kjølevannsinntak, gråvann, selvlensing, diesel? Kjølevannsinntak 1 stk Selvlensing av cockpit 2 stk, kunne godt vært en, men de fantes allerede, og kan ikke uten store ombygginger brukes til annet. Men nå er det ihvertfall fungerende kuleventil på de Ikke gråvannstank, så oppvaskvann fra byssa går rett ut. 1stk Manuell lensepumpe 1stk Så var det lagt opp til bad fremme mellom kabin og forpigg. Vanninntak til toalett, tømming av septik til sjø, og vaskevann ut, totalt 3stk. Så hadde forrige eier flyttet toalett bak nede under sittebrønnen på babord side, med inngang fra akterlugaren. Så der var det allerede 2 gjennomføringer, inn til toalett, og septik direkte ut. Etter å ha ryddet litt der inne, så kommer det et toalett tilbake der. Derfor en gjennomføring til. Så der er det 3 stk nå. Jeg burde jo ha ryddet, og samlet alt i 3-4 gjennomføringer, men det ble ikke gjort i år. Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn