finnarne Svart Fredag 20:58 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 20:58 Litt deilig med en mild høst. Sammen med litt fritid, så kan jeg bruke litt tid på å å teste ut litt endringer. Første gang jeg så annonsen, så avskrev jeg den litt pga utseende på kalesjen. Den er litt høy og bratt, og ser litt snål ut, men var veldig kjekk å ha når det bøtta ned i sommer og vi skulle hjem fra seilerhytta i Arendal. Kalesjen hadde stått på en stund når jeg kjøpte båten, så den trengte litt hjelp i fjor. Og i år, og sannsynligvis i vinter også. Så jeg begynte å leke med tanken om å gjøre noe med den. Bygde først en mockup i papp, men den var for ustabil. Men en 12mm finerplate fra Byggmax til 400-500 gjorde nytten. Må teste med noen åpninger for vinduer, samt legge et tak på i noe annet enn den tynne papplaten som er på bildet. Usikker på hva jeg skal bygge med. Overbygget som er der er i finer, mener at den er belagt med tynt lag med glassfiber, så epoxy og maling med antiskli. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Hulda Svart Lørdag 07:32 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:32 Du kan jo titte på videoene til 'Sailing Uma', de har mekket seg doghouse. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Lørdag 09:07 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:07 Her ser du profilen på hvordan "doghouse" ser ut på storebroren til din båt. Man kan jo høre med Bruce om han har tegnet til 35 modellen. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
finnarne Svart Lørdag 18:46 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:46 Hulda skrev for 11 timer siden: Du kan jo titte på videoene til 'Sailing Uma', de har mekket seg doghouse. Jepp. Sist jeg sjekket hos dem, så hadde de bare renovert den gamle sprayhooden. enslagsgjest skrev for 9 timer siden: Her ser du profilen på hvordan "doghouse" ser ut på storebroren til din båt. Man kan jo høre med Bruce om han har tegnet til 35 modellen. Vet ikke om den er 40 eller 45 fot, men cockpiten i en 35fot med sentercockpit, den er ikke spesielt stor. Så det blir ikke så stor doghouse hos oss. Tror egentlig jeg er ganske nærme i tankegangen til det Sailing Uma er, bortsett fra at jeg vurdere å bygge den omtrent ferdig i garasjen, og så montere den på båten i etterkant. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Hulda Svart Lørdag 19:06 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:06 Nå har de bygget et permanent doghouse. Mener kjernen er skumplater. Så glassfiber osv. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart Lørdag 19:14 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:14 Sett denne?: Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
finnarne Svart Søndag 08:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:05 Hulda skrev for 12 timer siden: Nå har de bygget et permanent doghouse. Mener kjernen er skumplater. Så glassfiber osv. Kjernen på sidene er marinekvalitet kryssfiner, taket er noe som ligner på divinyecell. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
finnarne Svart Søndag 08:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 08:27 enslagsgjest skrev for 13 timer siden: Sett denne?: Takk. Har sett den for mange år siden, men har gått i glemmeboken siden. Nå år den litt lengre fremme i hjernebarken igjen Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Hulda Svart Søndag 09:18 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:18 finnarne skrev 1 time siden: Kjernen på sidene er marinekvalitet kryssfiner, taket er noe som ligner på divinyecell. Det blir vel korrekt beskrivelse. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart igår klokken 17:46 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:46 Jeg uttrykte litt bekymring for lite effektiv, evt for stor kjøleboks. Noen ymtet på at det kunne være flere grunner. Dårlig isolering, dårlig kabling, eller dårlig tilgang til luft rundt kompressor. I sommer tapet jeg skjøtene mellom isolasjonsplatene, tror det hjalp litt. Men så kikket jeg på komprssoren, og tilgangen til luft der. Her er bilde av kompressor fra salgsannonsen Legg merke til vifta til høyre for kompressoren, som skal blåse gjennom 7 cm med isolasjon. Kompressoren stod i tillegg løst på noe styrofoam og en arbeidshanske som var brettet dobbelt Litt rydding, fjerning av isolasjon, ett par støtter under for å holde en plate under kjøleboksen, og en plate i bakkant av kompressor som komressoren ble hengt opp på. Mulig den skal lenger ned, men tror det er bedre lufttilstrømning nå Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.