Hekri Startet 2.August.2024 Link til dette innlegget Startet 2.August.2024 Noen av dere som har liste over feilkoder som kan blinke på gul lampe på EDC styring? Min blinker 5 og 3 blink. Har gjort det lenge. Når jeg trykker på den gule knappen som blinker, slutter det å blinke. Alltid. Har lett og søkt i Dokumentarkivet her på Bp, uten treff. Ingen bøker tilgjengelig. Noen av dere som kan dette utenat? Feilkode 53 ? Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Bellil Svart 3.August.2024 Link til dette innlegget Svart 3.August.2024 Kan dette være til hjelp @Hekri A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hekri Svart 3.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2024 Dette er nær gull, @Bellil, selv om jeg ikke ser kode 5 3. Ser jo at kodene er oppgitt x.x.x. På min blinker det som sagt bare to "serier". Ser du 5 3 ? Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Bellil Svart 4.August.2024 Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Men ikke null, bare nærme. Det kan jeg leve med av tips ? A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Brigg Svart 4.August.2024 Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Kodene som er avbildet ovenfor er for EVC-B, og er kanskje også tilsvarende på EVC-A uten at jeg vet dette sikkert. EDC er noe annet. KAD44 og 300 brukte også dette systemet. Mulig at det er samme feilkoder på alt som hadde EDC-systemet slik at du også kan søke på feilkoder for disse KAD-ene. Og 7X-motorene ble også brukt i lastebil så det kan være nyttig å sjekke hva som finnes i lastebilverdenen også. Jeg tror EDC var noe Boch sto bak slik at dette ikke nødvenigvis er unikt bare for Volvo. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mr_Stian Svart 4.August.2024 Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Ligger under dokumenter her på båtforumet. Installasjonsmanual edc system Kode 5.3: unormal spenning til innslag til kompressor. Se bildet under Link to post
Hekri Svart 4.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Mr_Stian skrev for 6 timer siden: Kode 5.3: unormal spenning til innslag til kompressor. Koden er riktig @Mr_Stian, men oppgitt feil kan vanskelig knyttes til TAMD72P. Den har som du vet, ingen kompressor. Kolonnen heter også DTC, ikke EDC. Men jeg skal grave litt i dokumentarkivet. Har også sendt spørsmålet til VP. Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Mr_Stian Svart 4.August.2024 Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Dtc er bare en forkortelse på kode nummer. EDC feilsøkingskoder (DTC) som det står i manualen. Du skrev ikke hvilken motor du har tidligere. Men denne manualen nevner 44, 74 og 122 motorer spesifikt så vil tro de egentlig skal gjelde for din og. Manualen ligger under manualer for 3x/4x/300 på dokument arkivet. Link to post
Hekri Svart 4.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2024 Nå fant jeg riktig dokument: Alt om Feilkoder EDC på side 92. https://princessklubben.se/wp-content/uploads/sites/10/2021/03/instruktionbok-Tamd-63L-p-71B-72-P-72-wj.pdf Har lagt inn linken i Dokumentarkivet TAMD 7x........... 53 kan være defekt lyspære på kontrollenheten eller dårlig kontakt. Her skal det forskes! Takk til dere for "dytting" i riktig retning !!!! Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Bellil Svart 12.August.2024 Link til dette innlegget Svart 12.August.2024 Kom du i mål med saken @Hekri? A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hekri Svart 12.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2024 Joda, @Bellil, fant dette fra Princessklubben (uten at jeg kjenner godt til den). Takk for oppfølging og bidrag! Får ikke kopiert dokumentet, men foto funker! Litt underlig at kode 5.3 ikke finnes for EDC på TAMD72P. Jeg skal prøve å slette koden og se hva som skjer, evt høre med Morten hos Jarlsø. Han er på plass nå etter ferien. Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn