Gummibaat Startet 2.August Del på Facebook Startet 2.August Jeg har nylig kjøpt en brukt Yamaha 4hk, 2-taks, 2003 modell. Den sviver greit på tomgang, men når jeg setter den i gir og skal få den opp i fart så er det ikke noe gnell. Må da ha på nesten full choke for at den skal gå på full gnell . Hvis jeg justerer ned choken så mister den fart med en gang. Hva kan løse dette problemet? Har forsøkt å justere på skruene, men hjalp lite. (Ikke sikkert jeg gjorde det riktig heller) Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Bensinslange ikke i klem noen plass? Får jo tydeligvis for lite bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Tett hoveddyse eller nålventil på flottør som henger. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Du kan prøve å skru tomgangsdysen helt ut. Av og til er det nok til at rusk i forgasseren løsner. Skru den evt. forsiktig inn igjen. Ikke helt inn. Men mest sannsynlig må du opp med forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August Fordel å drenere forgasseren, gjerne oppi et lite glass (liten messingskrue med tverrspor i bunnen av flottørkammeret på forgasseren). Se om det ligger rusk nedi det som kommer ut. Hvis motoren har blitt stående med bensin på over tid, spesielt med 95okt E10, kan det samles vann og avleiringer i flottørkammeret, noe som kan gi lignende symptomer som du beskriver her, da flottøren ikke får bevege seg som den skal. Forgasseren på bildet er en 9,9/15hk Yamaha totakt, den gikk ikke så veldig godt før en skikkelig rens, av en eller annen grunn😄 Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 3.August Del på Facebook Svart 3.August Opplevde akkurat det samme, bare at det var en 5 hk. Demonterte og renset forgasseren, startet og gikk som et skudd etter dette👍 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.August Del på Facebook Svart 3.August Sånn var vår også da jeg kjøpte brukt. Hadde stått en stund. Var mye grums inni forgasser. går som et skudd etter rens.👍 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.