Jump to content

Yamaha 4hk 2-takt - problemer med choke

Gummibaat

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt en brukt Yamaha 4hk, 2-taks, 2003 modell. 

Den sviver greit på tomgang, men når jeg setter den i gir og skal få den opp i fart så er det ikke noe gnell. Må da ha på nesten full choke for at den skal gå på full gnell . Hvis jeg justerer ned choken så mister den fart med en gang.

Hva kan løse dette problemet? Har forsøkt å justere på skruene, men hjalp lite. (Ikke sikkert jeg gjorde det riktig heller)

Fordel å drenere forgasseren, gjerne oppi et lite glass (liten messingskrue med tverrspor i bunnen av flottørkammeret på forgasseren). Se om det ligger rusk nedi det som kommer ut. Hvis motoren har blitt stående med bensin på over tid, spesielt med 95okt E10, kan det samles vann og avleiringer i flottørkammeret, noe som kan gi lignende symptomer som du beskriver her, da flottøren ikke får bevege seg som den skal.

Forgasseren på bildet er en 9,9/15hk Yamaha totakt, den gikk ikke så veldig godt før en skikkelig rens, av en eller annen grunn😄

IMG_1857.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...