Jump to content

Suzuki 115 hk 2016 modelle - håndkontroll/gir låser seg

andk

Recommended Posts

Har en 115 hk Suzuki 2016 modell. Har en utfordring med at hvis jeg stopper båten, så får jeg ikke start på den, pga at «gir sensor» tolker det slik at motoren ikke står i nøytral. Kjører håndkontroll litt fram og tilbake, og da går

det. MEN har et problem: og det er at håndkontrollen plutselig låser set i gir, uten at jeg får sat tiden i gir forover, kun gir bakover. Kan tilte litt på motoren, prøve å vri på propellen. Klarer ikke å finne en sammenhengen plutselig så fungerer den igjen. Noen som har ide hvor jeg skal feilsøke? 

fungere helt fint når motoren går.

Den fungerer fint om båten går. Om den ikke går, så

går

fjernkontrollen lett i revers, men føles slm en fysisk motstand å få

den i forover😅 hvis den ikke starter og

er

låst

i fwd, så «må

jeg klarer å få

fjernkontrollen til å gå både i forover og bakover før jeg får «nullstilt» den og startet den😅

Er vel en fettnippel på stammen som smører gearstangen du kan smøre opp. 

Ellers å koble fra gear og gasswire på komtrollerside. og presse inn hydraulikkolje i kablene gjorde underverker hos meg. Brukte en slangesnutt som tres over gear/gass kabelen (innerdiameter på 9mm). Slangeklemme. Fylle slangen med litt olje. Sette på en ventil i andre enden og bruke sykkelpumpe / kompressor til å skape trykk til det pipler olje ut i andre enden. Melanikken fungerer som smør etterpå. 

Statusoppdatering: 

Problemstilling 1: 

Jeg har tatt båten på land. Jeg har skrudd av dekslene, og så skrudde jeg av kabelen for girvelgeren. 

så tok jeg med hånden og sjekket direkte på girvelgeren for å sjekke om det er håndkontrollen. Det er det ikke. 

når jeg skal skyve den i forover eller bakover, så kan den låse seg enten fram eller tilbake. Vrir jeg litt på propellen, så får jeg satt den i gir enten forover eller bakover. 

hva kan årsaken til dette være? 

Problemstilling 2: 

Når det kommer til startproblemene så har jeg identifisert følgende to mulige feilkilder: 

1: Mikrobryter i håndkontroll

2: Coast Key trådløs dødmannsbryter. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...