andk Startet 3.August Del på Facebook Startet 3.August Har en 115 hk Suzuki 2016 modell. Har en utfordring med at hvis jeg stopper båten, så får jeg ikke start på den, pga at «gir sensor» tolker det slik at motoren ikke står i nøytral. Kjører håndkontroll litt fram og tilbake, og da går det. MEN har et problem: og det er at håndkontrollen plutselig låser set i gir, uten at jeg får sat tiden i gir forover, kun gir bakover. Kan tilte litt på motoren, prøve å vri på propellen. Klarer ikke å finne en sammenhengen plutselig så fungerer den igjen. Noen som har ide hvor jeg skal feilsøke? fungere helt fint når motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 3.August Del på Facebook Svart 3.August Får du noen feilkoder? Det er en bryter i fjernkontroll, husker ikke hva den heter, men den kan være gåen. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
andk Svart 3.August Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August Den fungerer fint om båten går. Om den ikke går, så går fjernkontrollen lett i revers, men føles slm en fysisk motstand å få den i forover😅 hvis den ikke starter og er låst i fwd, så «må jeg klarer å få fjernkontrollen til å gå både i forover og bakover før jeg får «nullstilt» den og startet den😅 Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 3.August Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August Noen filmer: Går i gir bakover, men ikke forover slik er det i 90/100 tilfeller. Går i gir når motor går fungerer alltid, men kan være tungstartet/starter ikke. Går både forover og bakover når motor ikke går dette skjer 10 av 100 ganger. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Er vel en fettnippel på stammen som smører gearstangen du kan smøre opp. Ellers å koble fra gear og gasswire på komtrollerside. og presse inn hydraulikkolje i kablene gjorde underverker hos meg. Brukte en slangesnutt som tres over gear/gass kabelen (innerdiameter på 9mm). Slangeklemme. Fylle slangen med litt olje. Sette på en ventil i andre enden og bruke sykkelpumpe / kompressor til å skape trykk til det pipler olje ut i andre enden. Melanikken fungerer som smør etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 8.August Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August Statusoppdatering: Problemstilling 1: Jeg har tatt båten på land. Jeg har skrudd av dekslene, og så skrudde jeg av kabelen for girvelgeren. så tok jeg med hånden og sjekket direkte på girvelgeren for å sjekke om det er håndkontrollen. Det er det ikke. når jeg skal skyve den i forover eller bakover, så kan den låse seg enten fram eller tilbake. Vrir jeg litt på propellen, så får jeg satt den i gir enten forover eller bakover. hva kan årsaken til dette være? Problemstilling 2: Når det kommer til startproblemene så har jeg identifisert følgende to mulige feilkilder: 1: Mikrobryter i håndkontroll 2: Coast Key trådløs dødmannsbryter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.