Jump to content

Makeover toalettrom i Draco 25 Twincab.


Kotnes

Recommended Posts

Har pusset opp toalettrommet i båten og syntes selv at resultatet ble ganske bra. Sånn så det ut da jeg begynte.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Som du vil se av bildene er det teppe på gulvet og der har sikkert noen skvetta utenfor i årenes løp så det ville jeg ha vekk. Det var også veldig dårlig løsning med vasken der den satt for det var omtrent umulig å få snudd seg. Etter mye banning ble det sånn. Masse jobb med fjerning av lim og tepperester.

 

Bilde

 

Bilde

 

Slanger til septik og vann ble tatt vekk Nytt belegg ble tilpasset og limt på plass. Ga hele rommet et strøk med olje. Nytt el toalett ble innkjøpt og montert og nå med el tømming av septik på siden nesten bakerst på båten. Den som var der er omtrent midt på båten. Lagde hylle bak og litt over toalettet som jeg felte ned den orginale vasken og krana i og la nye slanger til varmt og kaldt vann. Hang opp en gardin som vi nå kan gjemme toalettruller og sanitærvæske bak. Lagde også en hylle over vasken med lys og speil i. Kjøpte nye kroker til håndkler og kluter. Resultatet ble vesentlig større plass på toalettetrommet selv om disse båtene aldri får stor plass der. Det endelige resultatet ble sånn som dette.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Det får'n si. Trivselfaktoren øket adskillig! Men er det noe praktisk med vasken bak doen da? Jeg tror nesten jeg ville vurdert og hatt skinner på vasken slik at den kan dras frem lite ved bruk for å øke adkomsten. Og så skyve den tilbake der den er nå når den ikke brukes. Det neste for tur er skrogtrekket over speilet da, eller?

Link to post
Share on other sites

Skinner er allerede innkjøpt men fant ut at etter prøving at det var unødvendig. Bruker kun denne vasken til håndvask etter dobesøk og barbering for far og da sitter jeg baklengs på dassen. Har vask for edle deler annet sted i båten. Skrogtrekket er helt fint. Dårlig digitalkamera gjør at det ser helt j...ig ut. Kommer ny gardin på vindu også, maken til den under vasken.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Kjempebra....hadde jo tenkt noe i den retning selv hvis jeg hadde beholdt båten min da. Har hatt flere "trange fødsler" der i det gamle rommet gitt. Kan dere tenke at en mann på 130 kilo presser seg inn der for å gjøre store forretninger for så og finne ut at enten er ringen oppe eller lokket nede når man endelig får satt seg til rette..... :lol::lol::lol:

 

Men Kotnes....hva slags lakk brukte du på veggene? Blank eller matt?

 

Ps. Anbefaler deg å skifte skruventilen til en kuleventil og husk doble klemmer på alt under vannlinje. (Forsikringskrav)

 

Mvh Jørgen

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

 

Men Kotnes....hva slags lakk brukte du på veggene? Blank eller matt?

 

Ps. Anbefaler deg å skifte skruventilen til en kuleventil og husk doble klemmer på alt under vannlinje. (Forsikringskrav)

 

 

 

Brukte olje på teaken. Trakk seg inn etter en dag og det ble veldig bra.

 

Det gamle hullet etter skruventilen du ser på bildet er tettet og ny ventil montert montert bak ved septiktanken.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

En riktig grei løsning ble det! Fikk et par gode ideer til eget toalett der faktisk... Ellers må det sies at den originale plasseringen av vasken var utrolig klønete, midt i døråpningen! Og så teppe på toalettet :puke: . Det var det faktisk hjemme hos meg også når jeg kjøpte huset, i en lekker brunrosa kulør... Det ble ikke værende lenge kan man si!!!

 

Lykke til med nytt bønnerom, ser i spenning frem til neste prosjekt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kjempe fin detta jo . Hva limte du belegget med ? Våtromslim eller ?Humm regner med at det er belegg da :rolleyes: Har brukt kontaktlim på spraybox jeg og det løsner her og der ,enten har jeg vært for kjip med limet eller så er det noe annet som er feil .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kjempe fin detta jo . Hva limte du belegget med ? Våtromslim eller ?Humm regner med at det er belegg da :rolleyes: Har brukt kontaktlim på spraybox jeg og det løsner her og der ,enten har jeg vært for kjip med limet eller så er det noe annet som er feil .

 

Tine II

 

Belegg du liksom. :smash: . Joda det er belegg og jeg limte med vanlig kontaktlim som jeg dro ut med pensel. Det sitter godt, iallfall foreløpig. Du må bare være helt sikker på at det er skikkelig rent og helt støvfritt så tror jeg det går bra.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Ser bra ut dette. Hvis løsningen med vasken bak toalettet fungerer bra så kanskje jeg bruker den selv. Blir kanskje toalettbygging på meg utover våren også. Greit å plukke opp tips fra andre da. Tror jeg kan spare en del plass på å gjøre det på den måten. Flott jobb!

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...