ronla Startet 4.August Del på Facebook Startet 4.August Jeg har en lekkasje inn via SB frontrute på en 2002 mod Viknes 770. Har ikke erfaring med slikt og kjenner ikke til hvordan ruta er designet og tettet i utgangspunktet. Det jeg observerer er at listen på innsiden må av, men hva som er fornuftig prosedyre (inkludert beste tetningsmasse) etter at listen er fjernet håper jeg noen på forumet kan hjelpe til med å beskrive. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Dette er etterhvert beskrevet i en rekke tråder her på forumet. @Chilli Solbris er vel guruen på dette. Tettemasse er butyl eller butyltape. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tom Cognac Svart 4.August Del på Facebook Svart 4.August Skru ut den innvendige rammen, bruk forsiktig press innenfra og få løs vinduet med utvendig ramme. Rens og få bort tidligere tettningsmasse fra rammer og skrog. Chilli Solbris har en cleener som fungerer utmerket (svindyr, men den er den beste) Legg så på ny butyl i en TYKK pølse (lønner seg ikke å være sparsommelig her. Chilli Solbris har en videosnutt fra operasjonen) så det tyter ut når du legger vinduet med ramme tilbake og skrur fast den indre rammen. Dette er helt klart en 2 manns jobb. Planlegg nøye og kommuniser mens du holder på. Lykke til. Dessverre fikk jeg lekkasje i vinduet, men det ble fikset på brygga Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
ronla Svart 5.August Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August Komodo skrev for 6 timer siden: Dette er etterhvert beskrevet i en rekke tråder her på forumet. @Chilli Solbris er vel guruen på dette. Tettemasse er butyl eller butyltape. Takk for tipset Komodo! Jeg skal lese meg opp på det som allerede finnes av gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
ronla Svart 5.August Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August ronla skrev for 7 timer siden: Jeg har en lekkasje inn via SB frontrute på en 2002 mod Viknes 770. Har ikke erfaring med slikt og kjenner ikke til hvordan ruta er designet og tettet i utgangspunktet. Det jeg observerer er at listen på innsiden må av, men hva som er fornuftig prosedyre (inkludert beste tetningsmasse) etter at listen er fjernet håper jeg noen på forumet kan hjelpe til med å beskrive. tom Cognac skrev for 5 timer siden: Skru ut den innvendige rammen, bruk forsiktig press innenfra og få løs vinduet med utvendig ramme. Rens og få bort tidligere tettningsmasse fra rammer og skrog. Chilli Solbris har en cleener som fungerer utmerket (svindyr, men den er den beste) Legg så på ny butyl i en TYKK pølse (lønner seg ikke å være sparsommelig her. Chilli Solbris har en videosnutt fra operasjonen) så det tyter ut når du legger vinduet med ramme tilbake og skrur fast den indre rammen. Dette er helt klart en 2 manns jobb. Planlegg nøye og kommuniser mens du holder på. Lykke til. Dessverre fikk jeg lekkasje i vinduet, men det ble fikset på brygga Takk for gode råd tom Cognac👍 Skal finne Chili Solbris sine innlegg og ta kontakt vedr den cleaneren som er best. Når det gjelder butyl, er den noen produkter som er bedre enn andre (Teroson har vært nevnt i andre tråder)? Ser også at noen bruker butyl på rull (som en tykk tape), fordeler/ulemper med dette vs butyl i patroner? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 5.August Del på Facebook Svart 5.August Glem butyl på rull. Det blir ikke tett. Jeg har prøvd! Har det i sortimentet men anbefaler det ikke. Bytul på patron inneholder litt løsemiddel som gjør den myk og god å jobbe med. Se gor øvrig melding jeg sendte deg. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.