Gabi Startet 7.August Del på Facebook Startet 7.August Jeg har en Biltema impellerpumpe i motorrommet som brukes til å pumpe ut vann i kjølen om det trengs en sjeldent gang. Nå er impelleren ødelagt og jeg trenger ny. Men pumpa et utgått vare på Biltema og impeller fåes bare på lager bla i Biltema Bergen Åsane eller Biltema Hønefoss (25 mil tur/retur). Biltema sender ikke i posten eller til andre avdelinger (jeg bor i Tønsberg) Så da er spørsmålet, enten om noen som bor i Bergen/Hønefoss skal innom Biltema der snarlig og kan kjøpe med 2 stk og sende til meg, eller om jeg må kjøpe ny pumpe. Men å kjøpe ny pumpe koster minst 1000kr, og siden den brukes så lite er det kjedelig å skulle måtte gjøre det og lite miljøvennlig og ressursvennlig. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 7.August Del på Facebook Svart 7.August Helt på trynet at Biltema i 2024 velger å ikke sende varer med posten... Håper noen forumsjeler kan hjelpe deg ;) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 7.August Del på Facebook Svart 7.August jeg kan kjøpe disse til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 7.August Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August Sinvano skrev 1 time siden: Helt på trynet at Biltema i 2024 velger å ikke sende varer med posten... Absolutt 100% enig. Tror de taper endel på at de ikke sender. dude skrev 1 time siden: jeg kan kjøpe disse til deg. Supert!👍 Det er jeg veldig takknemlig for! Har sendt deg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Gabi skrev for 7 timer siden: Absolutt 100% enig. Tror de taper endel på at de ikke sender. Hadde det vært lønnsomt for Biltema, hadde de nok sendt varer. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Rule-pumper er bra. Vi hadde en Rule-pumpe i en kum som ble styrt av tidsrele og gikk noen minutter hver dag. Tørr som våt. Pumpen varte i årevis. sikkert 10 år Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.August Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August Ja, Rule-pumper har vel generelt et bra rykte. Har selv en stor Rule-pumpe i motorrommet med gode kapasitet. Eneste ulempe med disse er at de suger ikke helt tomt. Hos meg er bla utløpet fra sikkerhetsventilen til varmtvannsberederen lagt ned i dørken. Da er det kjekt med den ekstra impellerpumpa jeg har for å tømme kjølen helt for vann innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Jeg bruker en slik kjede. Dyr men effektiv løsning. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 8.August Del på Facebook Svart 8.August Trenger ikke være mer filter enn hva pumpa ikke greier å "tygge" Kjedelig i en krisesituasjon om lensepumpa stopper med tett filter fordi man filtrerer for fint det man slipper ut. Hørt om forlis av slikt. Ellers er det topp! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.