Jump to content

Biltema impellerpumpe - kjøpe impeller eller ny pumpe

Gabi

Recommended Posts

Jeg har en Biltema impellerpumpe i motorrommet som brukes til å pumpe ut vann i kjølen om det trengs en sjeldent gang.

20240803_122748.jpg.c700a0ec8af925fab5014bb8c200bf7b.jpg

Nå er impelleren ødelagt og jeg trenger ny. Men pumpa et utgått vare på Biltema og impeller fåes bare på lager bla i Biltema Bergen Åsane eller Biltema Hønefoss (25 mil tur/retur). Biltema sender ikke i posten eller til andre avdelinger (jeg bor i Tønsberg)

Så da er spørsmålet, enten om noen som bor i Bergen/Hønefoss skal innom Biltema der snarlig og kan kjøpe med 2 stk og sende til meg, eller om jeg må kjøpe ny pumpe. Men å kjøpe ny pumpe koster minst 1000kr, og siden den brukes så lite er det kjedelig å skulle måtte gjøre det og lite miljøvennlig og ressursvennlig.

Screenshot_20240807_211517_Firefox.jpg.11264e2a3a50de90b45127aaa36828c1.jpg

Screenshot_20240807_211409_Firefox.jpg.c93c108657bf65b8379cb61b0b38bba8.jpg

Sinvano skrev 1 time siden:

Helt på trynet at Biltema i 2024 velger å ikke sende varer med posten...

Absolutt 100% enig. Tror de taper endel på at de ikke sender.

dude skrev 1 time siden:

jeg kan kjøpe disse til deg.

Supert!? Det er jeg veldig takknemlig for! Har sendt deg en IM.

Ja, Rule-pumper har vel generelt et bra rykte. Har selv en stor Rule-pumpe i motorrommet med gode kapasitet.

Eneste ulempe med disse er at de suger ikke helt tomt. Hos meg er bla utløpet fra sikkerhetsventilen til varmtvannsberederen lagt ned i dørken. Da er det kjekt med den ekstra impellerpumpa jeg har for å tømme kjølen helt for vann innimellom.

Trenger ikke være mer filter enn hva pumpa ikke greier å "tygge"

Kjedelig i en krisesituasjon om lensepumpa stopper med tett filter fordi man filtrerer for fint det man slipper ut.

Hørt om forlis av slikt. 

Ellers er det topp!