Jump to content

Bra web kamera fra uværet


Gudrun

Recommended Posts

Her er et kamera som viser Sletta like nord for Haugesund. Regner vel ikke med at vi får så veldig mye av dette været. Kamera på Stadt hadde vært litt snacks....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Takker for den SveinHa!

Har klikket meg rundt etter kamera som er mye lengre nord, men ser ut som om de fleste er vendt mot lune havner eller er plassert langt innpå land.

Ja, på Kråkenes Fyr burde det ha stått et slik kamera, det hadde vært noe .........

"Fyrvokterparet" der lever jo av turister som vil oppleve (u)været.

Men problemet er kanskje at linsen blir fullt av saltdrev på minutter når naturkreftene virkelig spiller opp og dermed null sikt som resultat?

Link to post
Share on other sites

Beste samlingen av web kameraer jeg vet om er på trudelutt.com. Lars H sin web side

Hei.

 

Jeg har forsøkt å samle kameradresser for kysten av hele norden. Men dessværre er det få som er rettet ut mot havet.

To andre innholdsrike sider med kameraer her i landet er:

Webcams in Norway

Kamerakartet

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette kameraet viser utsikten vestoverfra Elnesvågen i Fræna Kommune. Man ser nok ikke bølgehøyden, men litt VÆR ser man da at det er.

Hvis jeg ikke tar helt feil så er vel kameraet satt opp på Bud i Fræna Kommune og viser innseilingen/moloen i Bud med øyene Bjørnsund i bakgrunnen. Et par hundre meter til høyre for det som vises på bildet går leden ut mot Hustadvika.

Redigert av saga (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er webcam fra oljeforsyningsbasen i Kristiansund. Ut i fra meldingene i går så var det nok forventet mye sterkere vind enn det har vært hittil i dag, men det er mulig det tar seg opp utpå ettermiddagen. Det er knapt kuling for øyeblikket.

 

Foruten oljebasen viser bildet deler av Frei kommune og man kan skimte noe av Averøy oppe til høyre på bildet.

Link to post
Share on other sites

På Haltenbanken har vi nå 80 knop i kastene og en bølgehøyde på maks 17 meter.

Må si at det er fasinerende å stå på rekka å drive med havforskning når naturen viser muskler, tankene går mest til manskapet på beredskapsbåten som såvidt kan skimtes på bildet.

Ifølge meldingene er bølgene på vei opp ! !

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Det er bare helt rått!!!! Tenk 24 meter bølger, det hadde vært noe det!!!!!

 

Intruder

Been there done that. Da jeg var i KV hadde vi 120 knops vind og 20 meter+ høye bølger i et døgns tid på utsiden av Finnmark. Joda - det var rått å stå på brua av en 70 meter lang båt og ikke se toppen av bølgene. Men mest av alt er det slitsomt å være på sjøen når det er dårlig vær.
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Vi hadde 20m bølger i 1968 også da jeg jobbet ombord på den første boreplattformen i norsk

sektor i Nordsjøen, Ocean Traveler. Det ristet godt når bølgene traff skaftene!

 

Bilde

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...