Jump to content

Hvordan er markedet for salg av seilbåter nå (august 2024)?

HHHHHHH00001111

Recommended Posts

Jeg vil tro det er et bra marked nå for brukte båter. Regjeringen gjør alt den kan for å svekke krona, så nye båter er umulig å kjøpe for andre enn de som virkelig er rike. Her er noen Bavaria eksempler: (Hva slags båter står i signaturen min)

Jeg kjøpte min 28 foter i 2010 for 1M. Idag koster tilsvarende ny 2.4M

Jeg kjøpte min 39 foter i 2013 for 2,6M. Idag koster tilsvarende båt 6.3M. Jeg solgte den for det jeg kjøpte den for etter 9 sesonger.

Jeg kjøpte seilbåten jeg nå har for 2,45M. Idag koster tilsvarende ny båt 4,9M, men jeg kan garantere at den ikke er like bra utstyrt som min. Den ligger nok langt over 5M ny.

Bildet er nok ikke annerledes for andre båtmerker fra utlandet. Så ja, det er nok et brukbart marked der ute nå.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg har inntrykk av at det selges færre båter nå enn hva som var tilfelle tidligere i vår/sommer. Da hadde jeg inntrykk av at kurante båter fra denne siden av årtusenet gikk radig unna, med mindre de priset seg for høyt. Nå synes jeg det er lengre mellom solgt merkene på Finn.

Men TS sin båt er vel noe av det mest kurante som finnes, så det kan nok være noen som venter på en slik.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...