Jump to content

Enkel dykkebåt, maks 20k

Aug10

Recommended Posts

Hei @Aug10, og velkommen til forumet :flag_bp:

Vi er flere som dykker her inne, så moro hvis du følger opp denne tråden :thumbsup: 

For å gi noen konkrete tips må du nesten komme med litt mer informasjon. Tenker da på hvor du holder til og hvor du ser for deg å bruke båten, samt om du er alene eller om dere er flere, og hva slags utstyr du bruker.

Vi har nettopp vært på en fem dagers båttur, da har jeg dykket fra slepejolla som er en 12 fot Pioner med 9,9 (20) Suzuki. Dykket da alene, men frua var med i jolla. Dykket da med våtdrakt og ganske lett utstyr. Det er langt fra optimalt, men gikk greit i det været vi hadde da. 

Et bedre alternativ er en Steady jolle. De er utrolig stødige, og mer solid laget en Pioner jollene, samt at de finnes opp til 15 fot. 

Ellers så stopper det jo ikke på hva som kan brukes, men det stopper jo selvsagt fort på budsjettet ditt som er 20 lapper med henger. 

Har brukt gummibåt mye til dykking i gamle dager. Tåler mye (om det er en skikkelig gummibåt i alle fall) og kan dras rett opp i fjæresteinene. Innebygget fender hele veien rundt er heller ingen ulempe.

Har også herjet en del i Trifoil og så vidt jeg minnes så er de VELDIG stødige inntil et visst punkt... 

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...