Aug10 Startet 9.August.2024 Link til dette innlegget Startet 9.August.2024 Hei Jeg ser etter en båt jeg kan dykke med jeg kunne tenke meg en båt som er lett å frakte og ta opp og ned i sjøen med henger og som er stødig til å kunne klatre oppi har noen gode råd? helst rimelig har budsjett på 20.000 bør helst inkludere henger er åpen for Harry løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Hei @Aug10, og velkommen til forumet Vi er flere som dykker her inne, så moro hvis du følger opp denne tråden For å gi noen konkrete tips må du nesten komme med litt mer informasjon. Tenker da på hvor du holder til og hvor du ser for deg å bruke båten, samt om du er alene eller om dere er flere, og hva slags utstyr du bruker. Vi har nettopp vært på en fem dagers båttur, da har jeg dykket fra slepejolla som er en 12 fot Pioner med 9,9 (20) Suzuki. Dykket da alene, men frua var med i jolla. Dykket da med våtdrakt og ganske lett utstyr. Det er langt fra optimalt, men gikk greit i det været vi hadde da. Et bedre alternativ er en Steady jolle. De er utrolig stødige, og mer solid laget en Pioner jollene, samt at de finnes opp til 15 fot. Ellers så stopper det jo ikke på hva som kan brukes, men det stopper jo selvsagt fort på budsjettet ditt som er 20 lapper med henger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Boatmad Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 En god båt til dykking er den klassiske Trifoil. Finnes også andre med lignende skrogform - Finske Vator 12R - Engelske Dell Quay - Norske Draco Max ( skjelden på markedet ) etc etc stødige båter. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Ligger en trifoil på Finn til en grei penge. Kanskje du med ditt budsjett kan finne en rimelig henger også ? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=364952963 Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
SveinHa Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Har brukt gummibåt mye til dykking i gamle dager. Tåler mye (om det er en skikkelig gummibåt i alle fall) og kan dras rett opp i fjæresteinene. Innebygget fender hele veien rundt er heller ingen ulempe. Har også herjet en del i Trifoil og så vidt jeg minnes så er de VELDIG stødige inntil et visst punkt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Boatmad Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Trifoil den minste som åpen utgave er den perfekte båt til dykking :) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Hei. Eg har dykka aktivt i 32 år, og har hatt mange "dykkebåtar". No har eg ein Polarcirkel. For 20k kan du ikkje rekna med å få nokon stor og god dykkebåt. Før hadde eg ein gummibåt på 3,5 meter, og ein femhestar. Med båten på biltaket hadde eg og ein buddy lang rekkevidda, og hadde mange gode dykk. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Boatmad skrev 6 minutter siden: Trifoil den minste som åpen utgave er den perfekte båt til dykking :) Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 9.August.2024 Link til dette innlegget Svart 9.August.2024 Trifoil er bare super til dykking og det finnes masse av dem på bruktmarkedet. Den har en god klassisk stil :) Utrolig stødig båt og er har relativt grei og enkel konstruksjon med tanke på vedlikehold og reprasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.