Jump to content

Enkel dykkebåt, maks 20k

Aug10

Recommended Posts

Hei
Jeg ser etter en båt jeg kan dykke med jeg kunne tenke meg en båt som er lett å frakte og ta opp og ned i sjøen med henger og som er stødig til å kunne klatre oppi har noen gode råd?

helst rimelig har budsjett på 20.000 bør helst inkludere henger

er åpen for Harry løsninger?

Hei @Aug10, og velkommen til forumet :flag_bp:

Vi er flere som dykker her inne, så moro hvis du følger opp denne tråden :thumbsup: 

For å gi noen konkrete tips må du nesten komme med litt mer informasjon. Tenker da på hvor du holder til og hvor du ser for deg å bruke båten, samt om du er alene eller om dere er flere, og hva slags utstyr du bruker.

Vi har nettopp vært på en fem dagers båttur, da har jeg dykket fra slepejolla som er en 12 fot Pioner med 9,9 (20) Suzuki. Dykket da alene, men frua var med i jolla. Dykket da med våtdrakt og ganske lett utstyr. Det er langt fra optimalt, men gikk greit i det været vi hadde da. 

Et bedre alternativ er en Steady jolle. De er utrolig stødige, og mer solid laget en Pioner jollene, samt at de finnes opp til 15 fot. 

Ellers så stopper det jo ikke på hva som kan brukes, men det stopper jo selvsagt fort på budsjettet ditt som er 20 lapper med henger. 

Har brukt gummibåt mye til dykking i gamle dager. Tåler mye (om det er en skikkelig gummibåt i alle fall) og kan dras rett opp i fjæresteinene. Innebygget fender hele veien rundt er heller ingen ulempe.

Har også herjet en del i Trifoil og så vidt jeg minnes så er de VELDIG stødige inntil et visst punkt... 

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hei.

Eg har dykka aktivt i 32 år, og har hatt mange "dykkebåtar". 

No har eg ein Polarcirkel. 

For 20k kan du ikkje rekna med å få nokon stor og god dykkebåt. 

Før hadde eg ein gummibåt på 3,5 meter, og ein femhestar. Med båten på biltaket hadde eg og ein buddy lang rekkevidda, og hadde mange gode dykk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...