Gruffalo1 Startet 11.August Del på Facebook Startet 11.August Kjøpte systemrens fra maritim. Lappen på flaska sa jeg måtte kjøre ut, i mitt tilfelle saltvannet fra systemet. At det ikke kom vann ut bak, og så kjøre på med systemrens. Dette turte jeg ikke, redd for å tørrkjøre impeller. Det jeg gjorde var følgende: Kjørte gjennom 10 liter rent ferskvann, å fylte umiddelbart på 8 liter av systemrensblandingen (vann og konsentrat) Og stoppet motoren. Nå venter jeg i 2 døgn før jeg starter gamlingen. Var dette godt nok, vil det ha samme effekt🙈 ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.August Del på Facebook Svart 12.August Gruffalo1 skrev for 12 timer siden: Var dette godt nok, vil det ha samme effekt🙈 ? Hei, Gruffalo. Ja det vil ha samme effekt som "Systemrens" skisserer på etiketten på flaska, men jeg mener det står 2-4 dager, så la det gjerne stå litt lenger. Denne syra fungerer klart best om den får sirkulere i saltvannskretsen, helst begge veier. Men det er jo ikke alltid så lett å få til, uten litt utstyr for det. Så med utgangspunkt i at du følger bruksanvisningen på flaska, så høres de ok ut det du har gjort. Syra vil da normalt legge seg der veksleren har saltvann liggende når motor er av. Så er nok uannsett bedre enn å ikke rense i det heletatt Sitér dette innlegget Link to post
Gruffalo1 Svart 12.August Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August Takk for svar 👍🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.