Jump to content

Thermo Tech ttdw50 vannvarmer. Trenger manual

Mr_Stian

Recommended Posts

Hei.

Har en Thermo Tech ttdw50 vannvarmer som i sin tid er handlet hos Norsk Diesel Varme. Denne gir en feilkode når den skal starte. Er09. Se bildet. 

Båten er ny for meg og finner ikke manualen noen plass. Prøvd å Google men finner ikke noe noen plass. Ikke tilfeldigvis noen som har en slik som også har manual? 

IMG_6469.jpeg.7180c65610a6010315314f4180e1c2d8.jpeg

IMG_6470.jpeg

IMG_6474.jpeg

Tror ikke den faktisk blir for varm da denne feilkoden kommer ganske fort etter at jeg prøver og starte. Men har nå litt å sjekke. Takker for info :) 

Siden det har noe med "flame sensor" kan det og være at den faktisk ikke får gang på dieselen at den stopper siden den ikke blir varm? 

Lazyjack skrev for 4 timer siden:

Det første du bør sjekke er om dieselpumpa starter. Den lager en klikkelyd med frekvens som varierer hvor langt den kommer i forløpet.

Du vil også kunne høre om sirkulasjonspumpe starter, det er en mer summende lyd.

Sirkulasjonspumpen starter. Den hører jeg. Ikke sjekket pumpen enda men det kommer røyk ut av eksosen så regner med at det kommer diesel. Men skal dobbeltsjekke dette neste gang 

Ryddig avvikling?? Han her har stengt ned selskapet (ikke konkurs). Slik at de som kommer med reklamasjoner bare får en henvisning til leverandøren som ikke svarer. Han fortsatte å selge varmere selv om han visste at han ikke fikk kontakt med leverandøren og ikke ikke fikk tilgang til reservedeler eller support. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...