Mr_Stian Startet 12.August Del på Facebook Startet 12.August Hei. Har en Thermo Tech ttdw50 vannvarmer som i sin tid er handlet hos Norsk Diesel Varme. Denne gir en feilkode når den skal starte. Er09. Se bildet. Båten er ny for meg og finner ikke manualen noen plass. Prøvd å Google men finner ikke noe noen plass. Ikke tilfeldigvis noen som har en slik som også har manual? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.August Del på Facebook Svart 12.August Feilkode 09 betyr (generelt sett) overoppheting. Dette er generelt. Vet ikke om det gjelder akkurat din modell. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 12.August Del på Facebook Svart 12.August Her er en annen video som sier dette ganske mye enklere... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mr_Stian Svart 12.August Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August Tror ikke den faktisk blir for varm da denne feilkoden kommer ganske fort etter at jeg prøver og starte. Men har nå litt å sjekke. Takker for info :) Siden det har noe med "flame sensor" kan det og være at den faktisk ikke får gang på dieselen at den stopper siden den ikke blir varm? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Det første du bør sjekke er om dieselpumpa starter. Den lager en klikkelyd med frekvens som varierer hvor langt den kommer i forløpet. Du vil også kunne høre om sirkulasjonspumpe starter, det er en mer summende lyd. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Mr_Stian skrev for 17 timer siden: finner ikke manualen noen plass. Ser den er produsert for Norsk Diesel Varme post@norskdv.no 40 52 40 80 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Grand Banks jr Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Firmaet eksisterer ikke lenger... Det er vel derfor det er vanskelig å få tak i manual. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Båtb123 Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Har manual send meg pm Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 13.August Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August Lazyjack skrev for 4 timer siden: Det første du bør sjekke er om dieselpumpa starter. Den lager en klikkelyd med frekvens som varierer hvor langt den kommer i forløpet. Du vil også kunne høre om sirkulasjonspumpe starter, det er en mer summende lyd. Sirkulasjonspumpen starter. Den hører jeg. Ikke sjekket pumpen enda men det kommer røyk ut av eksosen så regner med at det kommer diesel. Men skal dobbeltsjekke dette neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Mr_Stian skrev for 21 timer siden: Siden det har noe med "flame sensor Ring 40 52 40 80 Ryddig avvikling, Ha på båndopptaker masse nyttig info å få. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ansgar Svart 13.August Del på Facebook Svart 13.August Ryddig avvikling?? Han her har stengt ned selskapet (ikke konkurs). Slik at de som kommer med reklamasjoner bare får en henvisning til leverandøren som ikke svarer. Han fortsatte å selge varmere selv om han visste at han ikke fikk kontakt med leverandøren og ikke ikke fikk tilgang til reservedeler eller support. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.